• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

مهدی راسخ: یاسین ضیاء دستور ترورم را داده بود

 مهدی راسخ: یاسین ضیاء دستور ترورم را داده بود

مهدی راسخ نماینده میدان‌وردک می‌گوید که یاسین ضیاء رئیس ستاد ارتش کشور دستور ترور او را در بهسود صادر کرده ‌بود.

مهدی راسخ که روز گذشته به مدت دو ساعت از سوی نیروهای امنیتی در ساحه قرغوی ولایت میدان‌وردک بازداشت شده بود، در نشست روز چهارشنبه (1 ثور) مجلس، حضور یافت و در مورد بازداشت خود جزییاتی ارائه کرد.

راسخ، حمله‌ی روز گذشته به او در ولسوالی حصه‌ی اول بهسود میدان‌وردک را حمله به دموکراسی و خانه‌ی ملت خواند و گفت که دسیسه‌ی حکومت به‌خاطر ترور و از بین‌بردن او و محافظانش چیده شده بود.

او خاطرنشان کرد که در 28 حمل با اطلاع دارالانشای مجلس و کمیسیون امور دفاعی مجلس و همچنین در هماهنگی با نهادهای امنیتی جهت ادای فاتحه به خانواده شهدای دهم دلو، به میدان‌وردک سفر کرده‌ بود.

بربنیاد گفته‌های راسخ؛ او قبل از سفر از مجلس خواسته بود تا نهادهای امنیتی را موظف به تامین امنیتش کنند.

راسخ افزود که روز گذشته بعد از دیدار با هفت خانواده شهید دهم دلو و بعد از عبور از مقابل ولسوالی بهسود، در دره قرغوی از سوی نیروهای امنیتی محاصره شد و یک سربازش نیز هدف شلیک این نیروها قرار گرفته است.

به گفته‌ی راسخ؛ نیروهای امنیتی آنتن‌های مبایل را نیز ذریعه جیمر قطع کرده بود تا او نتواند از مردم ساحه طلب همکاری کند.

او می‌گوید که هرچند موتر زرهی‌اش چندین گلوله خورده و تایرهای آن نیز پنچر شده بود، اما موفق شد تا خود را به یک منطقه مسکونی برساند.

راسخ در ادامه گفت که در ساحه مسکونی مسوول قطعات نظامی به او گفته است که به امر لوی درستیز موظف به حمله بالای او شده‌اند.

او اضافه کرد که هرچند هم‌اکنون چهل تانگ نظامی در ولسوالی جلریز در محاصره طالبان قرار دارند و در دو هفته گذشته بیش از 50 نیروی نظامی در این ولسوالی شهید شده‌اند، اما یاسین ضیاء دستور ترور او را به نیروهای امنیتی داده است.

او تاکید به بررسی این قضیه از سوی مجلس شد و گفت که اگر صدای مردم شنیده نشود و خود او به‌عنوان نماینده‌ی مردم مصونیت نداشته باشد، با افتخار از عضویت مجلس نمایندگان استعفا خواهد کرد.

در همین حال میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان در جمع‌بندی نشست امروز مجلس گفت که وظیفه نیروهای پولیس و ارتش تطبیق قانون و تأمین امنیت مردم است، اما برخی از افراد با استفاده از لباس نظامی به شخصیت‌های ملی، سیاسی و همچنین به نمایندگان مجلس بی‌احترامی می‌کنند.

رحمانی به کمیسیون مصونیت، حقوق و امتیازات و کمیسیون امور داخلی مجلس نمایندگان هدایت داد تا این قضیه را بررسی و نتایج آن را در نشست عمومی این مجلس ارائه کنند.

نیلوفر ابراهیمی، نماینده بدخشان نیز در نشست امروز مجلس، برخورد با مهدی راسخ را لشکرکشی علیه او خواند و خواستار رسیدگی به آن شد.
ابراهیمی تاکید کرد که این گونه حرکات خلاف قانون اساسی است و به هدف ایجاد شکاف‌های قومی در کشور صورت می‌گیرد.

  پربازدید ترین