• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نشست سه جانبه افغانستان، ترکیه و پاکستان فردا در استانبول برگزار می شود

نشست سه جانبه  افغانستان، ترکیه و پاکستان فردا در استانبول برگزار می شود

وزارت امور خارجه‌ ترکیه می‌گوید که قرار است فردا (جمعه 3 ثور) یک نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکیه و پاکستان برگزار شود.

وزارت امور خارجه امروز با نشر خبرنامه‌ای گفته که این نشست در سطح وزیران خارجه‌ سه کشور در استانبول برگزار می‌شود.

در خبرنامه آمده که طرف‌های اشتراک‌کننده در این نشست روی موضوعات صلح افغانستان، همکاری در بخش‌های امنیتی، اتصال، انرژی و مهاجرت‌های غیرقانونی بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

در همین حال، وزارت امور خارجه‌ کشور اعلام کرده است که محمدحنیف اتمر، وزیر این وزارت به هدف شرکت در نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکیه و پاکستان عازم ترکیه شده است.

در خبرنامه آمده است که در این نشست روی موفقیت روند صلح افغانستان، از سرگیری مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، تقویه‌ی اجماع منطقه‌ای برای حمایت از صلح، نقش ترکیه و پاکستان و تقویت روابط سه‌جانبه گفت‌وگو می‌شود.

پیش از وزیران خارجه افغانستان و پاکستان درباره برگزاری این نشست با یکدیگر تلفنی گفتگو کرده بودند.

از سویی هم، وزارت خارجه‌ ترکیه گفته است که در حاشیه‌ این نشست سه‌جانبه، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه‌ ترکیه با همتایان افغانی و پاکستانی‌ خود نیز دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

این نشست در حالی میان افغانستان، ترکیه و پاکستان برگزار می‌شود که پیشترمولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی هابرترک گفته بود:" کنفرانس صلح افغانستان که قرار است در ترکیه برگزار شود به بعد از ماه رمضان موکول شده است".

قرار بود که روز شنبه هفته آینده نشست صلح افغانستان تحت نظارت سازمان ملل متحد با حضور طرفین درگیر جنگ افغانستان در ترکیه برگزار شود که به دلیل آنچه عدم حضور طالبان گفته شده این نشست تا بعد از رمضان به تعویق افتاد.

  پربازدید ترین