• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

غلام بچه

تاریخ را همین غلام بچه ها آکنده از تملق، چاپلوسی و مزدوری کرده است. یاسین ضیاء یکی از این نوع غلام بچه هایی است که در آغاز ریاست جمهوری اشرف غنی افسر ناشناخته و معمولی بود. برای اولین بار در جریان توطئه دستگیری قومندان قیصاری ازبک تبار جنگجوی ضد طالبان که اشرف غنی از او به دلیل دشمنی اش با طالبان، خوشش نمی آمد، نام یاسین ضیاء سر زبانها افتاد جوان بی تجربه و مغروری تاجیک تباری که آماده خوش خدمتی برای اشرف غنی بود. او با نهایت خشونت و رفتار عقده گشایانه با نیروهای وفادار به قیصاری، وفاداری و خوش خدمتی اش را برای اشرف غنی نشان داد.

اشرف غنی نیز که دنبال غلام بچه هایی بود که بتواند از آنها بر علیه اقوام غیر پشتون استفاده کند. از این روی، یاسین ضیاء درجه ژنرالی داد و او را فرمانده قوای خاص ارگ ریاست جمهوری کرد. از آن به بعد در بیشتر توطئه های ارگ برعلیه مخالفانش مثل توطئه ترور نافرجام مارشال دوستم، توطئه گرفتاری نافرجام علیپور در غور، ترور و دستگیری برخی عناصر تاجیکتبار مخالف اشرف غنی، نقش فعالی داشته است.

اشرف در آغاز دور دوم ریاست جمهوری اش، یاسین ضیاء را با وجود صدها ژنرال و افسر با تجربه و عالی رتبه در ارتش به حیث ریس ستاد ارتش (لوی درستیز) منصوب کرد. در این اواخر دقیقا یک هفته قبل از غایله بهسود و علیپور، اشرف غنی یاسین ضیاء را با حفظ موقعیت به سرپرستی وزارت دفاع نیز منصوب کرد، تا بتواند توطئه دستگیری علیپور و سرکوب نیروی مقاومت را از طریق یاسین ضیاء تاجیک تبار پیش ببرد.

دیروز وکیل مهدی راسخ نماینده مردم بهسود در جریان بازدید از ولسولی دایمیرداد وحصه اول مورد حمله نیروهای اردو قرار گرفته به قصد ترور او به موتر وی تیراندازی کرده اند. راسخ که در موتر زرهی بوده بدون اینکه پایین شود از محاصره خود را به سختی نجات داده و به بامیان رفته بوده است. راسخ در سخنرانی اش در پارلمان گفت که نیروهای ارتش که محافضان وی را خلع سلاح کرده و بعر به موتری تیراندازی کرده بودند، گفته اند به دستور لوی درستیز یعنی یاسین ضیاء این کار کرده اند.

الان معلوم میشود که اشرف غنی با استفاده از این نوع غلام بچه ها پایش را به جای پای جنایتکاران هم تبارش چون عبدالرحمن های تاریخ گذاشته است و مخالفان قومی خود را با دسیسه و توطئه میخواهد از مقابلش حذف کند.

راشد احمدی

  پربازدید ترین