• سه شنبه, 29 حوت 1402
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعتراض به کشتار غیرنظامیان در غور؛ «اگر حکومت اقدام نکند، شاه راه غور – کابل را مسدود می کنیم»

اعتراض به کشتار غیرنظامیان در غور؛ «اگر حکومت اقدام نکند، شاه راه غور – کابل را مسدود می کنیم»

یک روز پس از تیرباران‌شدن چهار غیرنظامی توسط جنگ‌جویان گروه طالبان در ولسوالی دولت‌یار ولایت غور، صدها نفر از باشندگان ولسوالی لعل‌و‌سرجنگل این ولایت دست به اعتراض زده‌اند.

معترضان پیکر این چهار غیرنظامی را امروز (پنج‌شنبه، 2 ثور) در مقابل دروازه‌ی ساختمان ولسوالی لعل‌وسرجنگل انتقال داده و خواستار تأمین عدالت در این مورد از سوی حکومت شده‌اند.

کرام‌الدین رضازاده، نماینده‌ی مردم غور در مجلس نمایندگان به روزنامه اطلاعات روز گفت که معترضان هشدار داده‌اند در صورتی‌که حکومت عاملان قتل این چهار غیرنظامی را بازداشت نکند، شاه‌راه‌ غور – کابل را مسدود خواهند کرد.

او افزود که مسیر ولسوالی دولتیار تا شهر فیروزکوه‌ ناامن است و بارها غیرنظامیان و نظامیان در این مسیر قربانی ماین‌های کنارجاده‌ای و حملات طالبان شده‌اند: «حکومت مرکزی در ولایت غور هیچ توجهی ندارد. هیچ جایی از غور به جز ولسوالی لعل‌و‌سرجنگل امن نیست. باید حکومت به وضعیت امنیتی غور توجه کند.»

روز گذشته چهار غیرنظامی در منطقه‌ی «شنیه»‌ی ولسوالی دولتیار توسط جنگ‌جویان گروه طالبان کشته شدند. روز گذشته غلام‌سخی جاوید، عضو شورای ولایتی غور به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که این رویداد هنگامی رخ داده است که این افراد سوار بر موتر نوع «کرولا» از ولسوالی لعل‌و‌سرجنگل به طرف شهر فیروزکوه، مرکز غور در حرکت بودند.

او افزوده بود که در میان کشته‌شدگان مدیر زراعت ولسوالی لعل‌و‌سرجنگل و یک آموزگار هم بوده‌اند.

در همین حال، عبدالظاهر فیض‌زاده، والی غور به روزنامه اطلاعات روز گفت که دولت عاملان قتل این چهار غیرنظامی را بازداشت خواهد کرد.

  پربازدید ترین