• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مسعود: با ادامه دولت اشرف غنی، افغانستان در جنگ و صلح بازنده است

 مسعود: با ادامه دولت اشرف غنی، افغانستان در جنگ و صلح بازنده است

رئیس بنیاد «احمد شاه مسعود» با تاکید بر ضرورت ایجاد دولت انتقالی در افغانستان اظهارداشت که اگر دولت کنونی ادامه یابد، افغانستان در میدان جنگ و صلح بازنده می‌شود.

«احمد ولی مسعود» رئیس بنیاد «احمد شاه مسعود» با تاکید بر ضرورت ایجاد دولت انتقالی در افغانستان گفت: اوضاع بحرانی کشور چنین است که دولت در هر دو میدان جنگ و صلح به بن‌بست خونین رسیده است.

وی افزود: ادامه وضعیت فعلی، منجر به جنگ خانمانسوز شده است که در آن، کشور و مردم همه بازنده هستند.

مسعود با پیشنهاد ایجاد «شورای ریاست جمهوری» برای گذار افغانستان از جنگ به صلح نیز افزود: برای پایان جنگ به یک دوره انتقالی نیاز داریم.

رئیس بنیاد احمدشاه مسعود با اشاره بر ضرورت معرفی چهره‌های جدید برای عضویت در این شورا اظهارداشت: برای رهبری دوره انتقالی توسط  یک فرد مشخص هیچ اجماعی وجود ندارد، مشارکت چهره‌های جنجال برانگیز و بحران‌ساز 20 سال طرف‌های منازعه، صلح‌ساز نیست، چون این افراد خود سبب تدوام بحران هستند.

وی در تشریح طرح خودش گفت که ایجاد شورای ریاست جمهوری در قالب نظام، متشکل از شخصیت‌های بی‌طرف و با اعتبار از اقوام و اقشار متنوع با نگرش ملی،گزینه‌ برتر است تا شرایط عبور از جنگ به صلح را طی یک یا دو سال در افغانستان فراهم سازد.

مسعود تاکید کرد: این شورا یکی را از میان خود به عنوان رئیس شورای ریاست جمهوری انتخاب می‌کند و صلاحیت‌های خود را به طور شورایی اعمال می‌نماید.

رئیس بنیاد «احمدشاه مسعود» پیش از این نیز بارها گفته بود که دولت افغانستان مشروعیت قانونی ندارد و بدون توجه به قوانین کشور توسط دستورهای رئیس‌جمهوری اداره می‌شود.

  پربازدید ترین