• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سیلی محکم یمنی ها به «ابتکار صلح سعودی»!

سیلی محکم یمنی ها به «ابتکار صلح سعودی»!

اظهارات ولیعهد عربستان در گفتگو با یک شبکه سعودی موجی از تمسخر در شبکه های اجتماعی یمن برانگیخت، یمنی ها این اظهارات را فریبکارانه و گمراه کننده توصیف کردند.

بن سلمان در پاسخ به سوالی درباره مخالفت انصارالله یمن با آنچه که موسوم به "ابتکار صلح عربی" است، ادعا کرد که بحران فعلی نخستین بحران در نوع خود در تاریخ دو کشور نیست. سیطره انصارالله بر صنعا در سال 2014 کودتایی علیه مشروعیت و اقدامی غیرقانونی است.

بن سلمان گفت: "امیدوارم حوثی‌ها (انصارالله) سر میز مذاکره با طرفهای یمنی بنشینند تا به راه حلهایی دست یابند و منافع کشورهای منطقه نیز تامین شود". "طرح دولت سعودی برای آتش بس و کمک های اقتصادی عربستان به یمن مشروط به آتش بس از جانب انصارالله و حضور بر سر میز مذاکره است".

اظهارات ولیعهد سعودی فریبکارانه و دروغین است و با واقعیت ها مغایرت دارد؛ جهان در این 6 سال شاهد فجیع ترین جنایتهای عربستان علیه یمن بوده است. این کشور زنان و کودکان و سالمندان و زیرساخت های یمن و خانه ها و مدارس را بمباران کرد و هزاران یمنی را آواره ساخت.

اظهارات بن سلمان که می خواست خود را دوست و برادر و خیرخواه یمنی ها معرفی کند، با تمسخر و نیز خشم ملت یمن روبرو شد.

کاربری به نام "رومل ـ الیمن" در توییتی نوشت: با این حجم گسترده از حملات هوایی به یمن و همچنان می گویید که خیرخواه یمن هستید. اگر خیرخواه یمن نبودید چه می کردید. فریب و گمراه سازی بس است. ما نمی خواهیم برادر شما باشیم.

"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: "ابتکار عربستان ابتکاری برای دور زدن صلح است. نمی توان درگیری را متوقف کرد در حالی که یکی از طرفهای درگیر ادعا می کند که خارج از این منازعه است. عربستان می خواهد افکار عمومی جهان را با این ابتکار گمراه سازد".

"محمد علی حوثی" عضو شورای سیاسی عالی یمن نیز توییت کرد: آنچه که موسوم به ابتکار سعودی است، دارای همان شرط هایی است که پیش از این در توافقنامه سوئد مطرح شده بود و عربستان به آنها پایبند نبود.

  پربازدید ترین