• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران: آماده تسهیل مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان هستیم

ایران: آماده تسهیل مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان هستیم

سخنگوی وزارت خارجه ایران با ابراز نگرانی از آینده افغانستان گفت که ایران برای تسهیل مذاکرات صلح دولت افغانستان و طالبان آمادگی دارد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری امروز (13 ثور) اظهارداشت: با دقت در حال پیگری تحولات افغانستان هستیم و در این باره با کنش‌گران دیگر منطقه‌ای در حال رایزنی هستیم.

وی افزود: «آنچه در افغانستان در حال روی دادن هست ما را نگران کرده است و بخاطر صلح و ثبات و آینده افغانستان تمامی مساعی خود را به کار بردیم و باز هم به کار می‌بریم که انشالله آینده افغانستان آینده‌ای باثبات باشد».


خطیب‌زاده با اشاره به این تلاش‌ها اظهار داشت: هم با دولت افغانستان و هم با گروه‌های دیگر در ارتباط هستیم و همواره اعلام آمادگی کردیم که گفت‌وگوهای دولت با طالبان و طرف‌های دیگر را تسهیل می‌کنیم.

ماه گذشته نیز محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در نشست «رایزینا» گفت که تنها راه برای برقراری صلح در افغانستان این است که روند صلح به رهبری، مالکیت و کنترل افغانستانی‌ها باشد.

وی همچنین تاکید کرد: دیگران می‌توانند به این روند کمک کنند، می‌توانند روند را تسهیل کنند اما نمی‌توانند آن را دیکته نمایند، مردم افغانستان باید در این باره تصمیم بگیرند.

ظریف در ادامه نیز از طالبان خواست تا از خشونت دست بکشد و بر مخالفت ایران با احیای امارت در افغانستان تاکید کرد.

  پربازدید ترین