• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افزایش نبردها؛ مسؤولان امنیتی به مجلس فراخوانده شدند

 افزایش نبردها؛ مسؤولان امنیتی به مجلس فراخوانده شدند

در پی افزایش نبردها و نگرانی‌ها از بدتر شدن اوضاع امنیتی در کشور، رییس امنیت ملی و سرپرست وزارت دفاع ملی امروز چهارشنبه به مجلس نماینده‌گان فراخوانده شدند.

ضیا سراج، رییس عمومی امنیت ملی و یاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع ملی در نشست امروز حضور یافتند اما حیات‌الله حیات، سرپرست وزارت داخله در نشست شرکت نکرد.

نشست مسؤولان امنیتی در مجلس پس از دقایقی سری اعلام شد و آن‌ها بدور از دوربین رسانه‌ها به نگرانی‌ها و پرسش‌های نماینده‌گان مجلس پاسخ گفتند.

پس از حدود سه ساعت بحث‌های پشت درهای بسته، سرپرست وزارت دفاع ملی نگرانی‌های مردم را دربارۀ اوضاع امنیتی به‌جا دانست اما گفت که ولسوالی‌ها و شهرهای کشور به دست طالبان سقوط نخواهند کرد: «نگرانی‌های مردم قابل درک استند و ما هم تدابیر را به‌شکل درست گرفته‌ایم.»

در حالی‌که تلفات نظامیان کشور با گسترش نبردها نگران کننده دانسته می‌شود، سرپرست وزارت دفاع ملی گفت که در این نبردها طالبان سه تا چهار برابر تلفات دارند: «اگر یک پوسته و یا بیسی را در اثر وضعیت جوی و یا بعضی مشکلات از آن عقب نشینی می‌شود، باعث نگرانی نیست که خدای نخواسته یک شکست باشد.»

اما طالبان گفته‌های این مقام حکومتی را نادرست می‌دانند.

در پایان نشست امروز اعضای مجلس نماینده‌گان، از ایستاده‌گی نظامیان کشور ستایش کردند و پاسخ مسؤولان امنیتی را قناعت بخش خواندند.

صادق قادری، عضو مجلس نماینده‌گان بیان داشت: «به‌اندازه‌یی که کشورهای بیرونی و همسایه‌های می‌کنند، گروه‌هایی که به‌خاطر قدرت می‌خواهند نظام را تخریب کنند، قدرتمند نیستند. نیروهای امنیتی توانمندی این را دارد که حملات را دفع کنند.»

حکومت می‌گوید که پس از آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان طالبان حمله‌های شان را شدت بخشیده‌اند.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان در اول ماه جاری میلادی آغاز شد و قرار است تا ماه سپتامبر تمامی نیروهای خارجی از افغانستان بیرون شوند و مسؤولیت تأمین امنیت کشور به‌گونۀ کامل به شانه‌های نیروهای امنیتی افغان بیافتد.

  پربازدید ترین