• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان بار دیگر تا آخر سال جاری میلادی در افغانستان به قدرت می رسد

طالبان بار دیگر  تا آخر سال جاری میلادی در افغانستان به قدرت می رسد

عضو سنای آمریکا به نشریه «هیل» گفته که طالبان تا آخر سال جاری میلادی بر افغانستان حاکم می‌شود و قدرت را در اختیار خواهد گرفت.

«میچ مک کانل» از سناتورهای جمهوریخواهد سنای آمریکا مدعی شد که طالبان بار دیگر قدرت در افغانستان را در اختیار می‌گیرد و بر این کشور حاکم می‌شود.

وی در مخالفت با تصمیم جوبایدن رئیس جمهور آمریکا درباره خروج از افغانستان نیز اظهارداشت که حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان برای مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای افغانستان به نفع آمریکا است.

سناتور جمهوریخواه پیش از این نیز بارها با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مخالفت کرده بود.

به نظر می‌رسد علاوه بر اختلاف‌ها بین کاخ سفید و پنتاگون بر سر نیروهای خارجی، برخی از اعضای سنای آمریکا نیز در این باره دچار اختلاف هستند.

«آدام اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا چندی قبل با ضروری دانستن حفظ نیروهای ضدتروریسم آمریکا در افغانستان گفته بود که دولت بایدن در پی توافق با طالبان برای حفظ این نیروها فراتر از زمان تعیین شده برای خروج است.

«جک رید» از حزب دموکرات و سناتور ارشد در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نیز چندی قبل تاکید کرده بود که حضور نظامیان این کشور در افغانستان باید تمدید شود.

کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا تیرماه سال گذشته نیز به لایحه‌ای جهت ایجاد موانعی برای جلوگیری از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان رأی مثبت داده بود.

با این حال، مقامات دولتی از جمله «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی تاکید می‌کنند که کشور نیازی به حضور نظامیان آمریکایی ندارد اما برای حفظ نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به کمک‌های مالی نیاز دارد.

  پربازدید ترین