• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمله خون بار به مکتب سیدالشهدا(ع)، یک تراژدی و فاجعه دیگر است/ مردم افغانستان اتحاد خود را حفظ کنند

حمله خون بار به مکتب سیدالشهدا(ع)، یک تراژدی و فاجعه دیگر است/ مردم افغانستان اتحاد خود را حفظ کنند

 شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی در ولایت تهران جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به حمله خون بار تروریستی بر مکتب سیدالشهدا(ع) در کابل، این حادثه را یک تراژدی غم‌بار و فاجعه‌ای دیگر خوانده، بر وحدت و یکپارچگی تمام مردم کشور در این شرایط حساس و خطرناک، برای جلوگیری از توطئه دشمنان تأکید کرده است.

در اعلامیه این شورا آمده است:
بای ذنب قتلت؟!
تروریستان و خون‌آشامانی که هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند، در یک تراتژدی غمبار دیگر، این‌بار در مقابل مکتب سیدالشهدا(ع) در غرب کابل؛ در برابر مکتبی که به نام سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، فاجعه دیگر آفریدند.

شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی مقیم استان تهران در جمهوری اسلامی ایران، ضمن ابراز تسلیت به مناسبت این حمله غمبار به محضر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و بقیه‌الله الاعظم، امام زمان(عج) و همچنین خانواده‌های داغدار شهدا و زخمیان این رویداد، آن را به شدت محکوم می‌نماید.

شیعیان مظلوم غرب کابل در طول سال‌های گذشته بارها شاهد حملات خونینی از این دست بوده و تروریستان حتی به نوزادان در حمله به شفاخانه 100 بستر دشت برچی، کودکان دختر دانش‌آموز، ورزشکاران، عزاداران، دانشجویان و فرهنگیان رحم نکردند. این گونه حملات با دست‌های پیدا و پنهان آن، حملاتی سیستماتیک و هدفمند علیه شیعیان و هزاره‌های افغانستان با هدف نسل‌کشی و حذف این جامعه همیشه مظلوم بوده و نیاز است که دولت، کشورهای همسایه و منطقه و جامعه جهانی به گونه دیگر با آن برخورد کرده و در مقابل عوامل آن بایستند.

اما با این وجود نیز ما شیعیان و هزاره‌های افغانستان جدا از سایر برادران و خواهران خود در سراسر کشور نمی‌دانیم و با درد و غم برادر و خواهران خود در حمله چندی پیش لوگر نیز ابراز همدردی می‌کنیم. قطعا دشمنان علاوه بر قربانی گرفتن و به سوگ نشاندن ما، به دنبال ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب همیشه برادر و متحد افغانستان، به خصوص ایجاد اختلاف مذهبی و سوءاستفاده از این وضعیت هستند که باید با هوشیاری با آن مقابله شود.

همبستگی برادران و خواهران اهل سنت کشور با هم‌وطنان هزاره و شیعه خود پس از این حادثه و اهدای خون به زخمی‌های حمله به مکتب سیدالشهدا، یک حرکت مثال‌زدنی و قابل تقدیر و ستایش است و از همه آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

شرایط کنونی، شرایط بس حساس و خطرناک است. شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی در تهران از تمام مردم کشور متشکل از اقوام و مذاهب می‌خواهد در این شرایط، وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کرده، مشت محکمی بر دهان دشمنان و بدخواهان افغانستان عزیز بزنند.

از طرف‌های درگیر در جنگ کشور، به خصوص طالبان می‌خواهیم با انعطاف در رویکردهای جنگی خود، به ندای صلح‌خواهی مردم لبیک گفته، با برقراری آتش‌بس دائمی و سراسری موافقت کنند. فرصت کنونی برای صلح در افغانستان نباید به هیچ وجه از دست برود.

برای شهدای مظلوم حمله به مکتب سیدالشهدا، بهشت برین در کنار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برای خانواده‌های آن‌ها، صبر زیبنی(س) خواهان هستیم. از خداوند می‌خواهیم به حق ماه مبارک رمضان و شهید این ماه، امام علی(ع)، به زخمی‌های این حمله شفای عاجل عنایت کند.

با احترام
خان شیرین رحیمی
شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی ـ مقیم تهران
20 ثور/ اردیبهشت 1400

 

  پربازدید ترین