• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا همه در قبال کشتار هزاره ها بی تفاوت اند؟

 در قتل عام مکتب سیدالشهدا که هشتاد و پنج نفر طفل معصوم را کشتند و بیش از یکصد و پنجاه نفر را زخمی کردند ارگی ها میگویند کار طالب ها بوده است و طالب ها می گویند که کار ارگی ها است.

چرا سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریکا، اروپا و کانادا در قبال نسل کشی هزاره ها بی تفاوت اند؟
در حضور دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، حضور ایالات متحده آمریکا، ناتو، اروپا و کانادا بیست سال می شود که هزاره ها را پی در پی در راه ها، شاهراه ها، مکاتب، دانشگاه ها، مساجد، تکایا، زیارتگاه ها، کلپ های سپورتی، شفاخانه ها، زایشگاه ها، کوچه ها و پس کوچه ها هدفمندانه و آگاهانه می کشند هیچ کسی جوابگو نیست، هیچ کسی استعفا نمی دهد، هیچ کسی عذرخواهی نمی کند و هیچ کسی نمی داند که چه کسی و یا کسانی چنین هدفمندانه، قصدی، عمدی و آگاهانه هزاره ها را می کشند اما هرگز سر نخ آن معلوم نمی گردد و حتی یک نفر در این راستا به محاکمه کشانیده نمی شود.

در همین قتل عام مکتب سیدالشهدا که پنجاه و پنج نفر طفل معصوم را کشتند و بیش از یک صد و پنجاه نفر را زخمی کردند ارگی ها میگویند کار طالب ها بوده است و طالب ها می گویند که کار ارگی ها بوده است.

مگر سازمان ملل متحد، ایالات متحده آمریکا، کشور های اروپایی و کانادا نمی توانستند یک هیات بیطرف بین المللی را برای حقیقت یابی تعیین کنند تا حد اقل فهمیده می شد که دستان چه جنایتکاران پشت این همه قتل عام پی در پی و بدون حساب و کتاب نهفته است.
اینکه چرا خون هزاره ها برای هیچ کسی ارزش ندارد خود یک معما است.
این چگونه بشر و حقوق بشر است که در قبال نسل کشی هزاره ها کاملا بی تفاوت است؟ و یا اینکه هزاره ها را از قطار بشر و حقوق بشر خارج کرده اند؟

ارگی ها و وابستگان ارگی ها برای جامعه بین المللی و به خصوص آمریکایی ها ذهنیت داده اند که هزاره ها مزدور ایران اند این چگونه مزدوری است که در مدت بیست سال یک نفر خارجی، آمریکایی و اروپایی را هزاره ها نکشتند بلکه حامی آنها هم بودند.
ایرانی ها هوشیار اند کسانی را مزدور می گیرند که در مرکز قدرت و تصمیم گیری باشند نه هزاره ها را که رانده شده قدرت هستند.

حسن علی عدالت

  پربازدید ترین