• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام تسلیت مدیرکل امور اتباع ایران در پی شهادت دختران دانش آموز در غرب کابل

پیام تسلیت مدیرکل امور اتباع ایران در پی شهادت دختران دانش آموز در غرب کابل

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله/کشور ایران در پیامی وقوع انفجار تروریستی در کابل و شهادت و مجروحیت ده‌ها تن از دانش‌آموزان دختر را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت داخله ایران، مهدی محمودی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار در این پیام اظهار کرد: «هدف قرار دادن کودکان بی‌گناه، آن ‌هم در ماه ضیافت الهی هر هدفی را از جانب عاملان دون از شان آن می‌توانست علم کند غیر از دغدغه دین و مسئله اسلام عزیز که به راستی رحمانیت  و رأفت آن به استناد مبادی تمام صور قرآنی بر این اندیشه و این شیوه زندگی تاکید دارد».

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران با محکوم کردن این اقدامات تروریستی افزود: «در این حادثه دلخراش قرابت عمیق و مشترکات ریشه‌دار، ایرانیان بسیاری را فارغ از گرایش‌های سیاسی و مذهبی داغدار همزبانانِ همدل خویش کرد و بسیاری از گروه‌های مردمی بدنبال همدردی همسایگان شریف و شجاع افغان با فعالیت گسترده در رسانه ها و فضای مجازی، به تسلای دل بازماندگان و در مقابل معرفی وجهه واقعی عاملان این دست از اقدامات ضدبشری پرداختند».

بر اثر انفجار و اقدام تروریستی روز شنبه (18 ثور) در غرب کابل، 85 نفر شهید و 151 تن زخمی شدند که بیشتر این قربانیان جمعی از محصلین مدرسه سیدالشهداء علیه‌السلام بودند.

  پربازدید ترین