• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«شمشیر قدس»؛ آغاز نبرد گروه های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل

«شمشیر قدس»؛ آغاز نبرد گروه های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل

گروه های مقاومت فلسطین از شلیک بیش از صد موشک به سوی سرزمین های اشغالی در جریان نبرد خود علیه رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایت های این رژیم در بیت المقدس اشغالی خبر دادند.

به نقل از پایگاه خبری «فلسطین آنلاین»، اتاق عملیات مشترک گروه های مقاومت فلسطین بامداد امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای، پاسخ خود به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به بیت المقدس اشغالی و مسجد الاقصی را نبرد «شمشیر قدس» نام گذاری کرد و خاطر نشان ساخت که در جریان این نبرد، تاکنون بیش از صد موشک را به سوی سرزمین های اشغالی شلیک کرده است.

اتاق عملیات مشترک گروه های مقاومت فلسطین در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که شلیک این تعداد موشک به سوی سرزمین های اشغالی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و محله «شیخ جراح» در شمال بخش قدیمی بیت المقدس اشغالی صورت گرفته، آورده است: نبرد شمشیر قدس، یاری به این شهر مقدس، پاسخی به جنایت های اشغالگران در حق مردمان آن و در پاسخ به فریادهای مردان و زنان آزاده شهر می باشد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، گروه های مقاومت فلسطین توانستند ضربه هایی به رژیم صهیونیستی وارد کنند جایی که این کار را با حمله موشکی به بیت المقدس اشغالی و هدف قرار دادن یک خودروی اسرائیلی در شمال نوار غزه آغاز کردند و پس از آن نیز، در یک حمله موشکی شدید، حومه شهر تل آویو و مواضع دشمن اشغالگر در شهرهای اشغالی و شهرک های صهیونیست نشین واقع در اطراف نوار را هدف قرار دادند.

اتاق عملیات مشترک گروه های مقاومت در ادامه نیز با بیان این که پیشتر به رژیم صهیونیستی نسبت به پافشاری بر تجاوز خود به مقدسات و شهروندان فلسطینی هشدار داده با این حال تجاوزگری این رژیم بدون کنترل و بازدارندگی ادامه یافته و در نتیجه زمان آن فرا رسیده که هزینه این کار را بپردازد، خاطر نشان ساخت: نیروهایمان را برای محافظت از فرزندان ملت خود در همه جا گرد هم آورده ایم و پیامدها هر چه باشد نیز از آنها دست نمی کشیم چرا که سلاح ما سلاح همه ملت ما است هر جا که باشد.

در پایان این بیانیه نیز، ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی نسبت به درک این مسئله که دوره انحصارگری و تصمیم گیری یک جانبه در بیت المقدس و مسجد الاقصی برای همیشه به پایان رسیده، به ملت فلسطین و به ویژه ساکنان این شهر اشغالی اطمینان داده شده که گروه های مقاومت، آنها را ناامید نمی کند و همچنان سپر و شمشیرشان باقی می ماند.

این در حالی است که «جاناتان کانریکاس»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز در یک پیام توییتری، اعلام کرده بود که یک عملیات نظامی علیه گروه های مقاومت و در راس آنها جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را در نوار غزه و تحت عنوان «نگهبان دیوارها» آغاز کرده اند.

ساعتی پیش از آن نیز «ابوعبیده»‌، سخنگوی گردان های «عز‌الدین قسام»، شاخه نظامی جنبش حماس در یک پیام تلگرامی، به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که در صورت ادامه محاصره شهروندان فلسطینی در مسجد الاقصی در بیت المقدس اشغالی، باید ظرف دو ساعت منتظر پاسخ باشد.

ابوعبیده عصر دوشنبه نیز در پیام دیگری از تصمیم فرماندهی اتاق مشترک گروه های مقاومت فلسطین مبنی بر تعیین ضرب الاجل برای رژیم صهیونیستی جهت خروج نظامیان آن از مسجد الاقصی و محله شیخ جراح و آزادی تمامی بازداشت شدگان روزهای اخیر خبر داده و با پایان مهلت مذکور نیز، گروه های مقاومت مواضع اشغالگران در این شهر و برخی دیگر از شهرهای واقع در نزدیکی نوار غزه و سایر مناطق سرزمین های اشغالی را با ده ها موشک هدف قرار دادند.

در سوی مقابل نیز، نظامیان رژیم اشغالگر قدس علاوه بر اقدامات وحشیانه خود در مسجد‌ الاقصی و محله شیخ جراح به همراه شهرک نشینان صهیونیست، برخی مناطق مسکونی و مواضع گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن نیز، دست کم 21 نفر از جمله چند کودک فلسطینی به شهادت رسیدند و ده ها تن دیگر نیز زخمی شدند.

  پربازدید ترین