• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام آیت الله العظمى مظاهرى در پى حادثۀ تروریستى در کابل

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ»
حادثۀ خونین و اسفناکى که به دست سفّاکان افراطى و جنایت‌کار در افغانستان مظلوم، به وقوع پیوست و خون ده‌ها دانش‌آموز دختر مدرسهٔ سیدالشهداء کابل و سایر بى‌گناهان را در روز ماه مبارک رمضان بر زمین ریخت، فاجعۀ بزرگى است که قلب هر انسان آزاده‌اى را مملوّ از اندوه و تأسف مى‌سازد.
این جنایت کم‌نظیر، در سلسلۀ اقدامات ضدّ بشرى و وحشیانه‌اى است که سال‌هاست از روى تعصّبات جاهلانه و به نام دین، هم امنیت و آرامش ملّت مظلوم افغانستان و خصوصاً شیعیان این کشور را سلب کرده است و هم چهرۀ تابناک رحمانى دین و آیین را در انظار جهانیان، مشوّه ساخته است و از این جهت جرمى بزرگ و نابخشودنى است.
اکنون همۀ مسلمانان و جامعۀ جهانى باید در قبال این جنایات بى‌رحمانه و ددمنشانه، ساکت ننشینند، چنانکه حاکمان و رهبران طوایف ملّى و مذهبى افغانستان نیز باید با تحکیم پایه‌هاى اتحاد و برادرى، براى پایان یافتن این مصائب غم‌انگیز و حمایت از مردم بى‌پناه و مظلوم افغان، چاره‌اندیشى کنند.
ضمن اظهار همدردى و عرض تسلیت به ملّت ستمدیده افغانستان خصوصاً خانواده‌هاى داغدیده و آرزوى تسلّا و آرامش براى آنان‌، از خداوند تعالى عافیت و شفاى مجروحان و نجات مردم شریف افغانستان و عزّت و سرافرازى آن ملّت مظلوم را مسألت مى‌کنم.

حسین المظاهرى
28 / رمضان المبارک/1442
21/ اردیبهشت/1400

  پربازدید ترین