• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بایدن 28 شرکت چینی را تحریم کرد

بایدن 28 شرکت چینی را تحریم کرد

رئیس جمهور امریکا با امضای یک فرمان اجرایی، 28 شرکت چینی را به لیست سیاه سرمایه‌گذاران امریکایی اضافه کرد.

به نقل از فارس،دولت امریکا شامگاه پنجشنبه 28 شرکت چینی را به لیست سیاه سرمایه‌گذاران امریکایی اضافه کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، «جو بایدن» رئیس جمهور امریکا با صدور دستوری اجرایی، این شرکت‌ها را به بهانه ارتباط با ارتش چین در لیست سیاه قرار داده است. با این دستور، شرکت‌های امریکایی از مراودات تجاری با شرکت‌های مذکور منع می‌شوند.

این در حالی است، که دیروز (پنجشنبه) «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین از امریکا درخواست کرد «کار کثیف» سرکوب شرکت‌های متعلق به دیگر کشورها به بهانه محافظت از امنیت ملی را متوقف کند.

در حال حاضر تنش میان امریکا و چین به شدیدترین سطح خود از زمان عادی سازی روابط میان دو کشور در سال 1979 رسیده است. بخش عمده این افزایش تنش به دلیل اعمال تعرفه‌های سنگین بر روی کالاهای چینی است که از سوی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شد و دو کشور را وارد جنگ تجاری کرد. علاوه بر این، با شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، ترامپ مدعی شد چین مقصر اصلی این اتفاق است.

ترامپ در راستای افزایش تخاصم علیه چین، مجموعاََ 80 شرکت چینی از جمله «شرکت بین‌المللی تولید نیمه‌رسانا» موسوم به SMIC که بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های الکترونیکی در جهان است، در لیست سیاه آمریکا قرار داد.

بر اثر این تحریم‌ها، شرکت‌های چینی مذکور دیگر نمی‌توانند به بازار تجهیزات و فناوری‌های امنیتی ایالات متحده دسترسی داشته باشند.

  پربازدید ترین