• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حرم حضرت معصومه(س) وعده گاهی برای زیارت امام زمان(عج) است

حرم حضرت معصومه(س) وعده گاهی برای زیارت امام زمان(عج) است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در روایت است که با ظهور امام زمان(عج) درد و رنج از شیعه می‌رود، گفت: حرم حضرت معصومه سلام الله علیها وعده‌گاهی برای زیارت امام زمان(عج) است و بسیاری از علمایی که توفیق زیارت امام زمان(عج) را داشته اند حرم حضرت معصومه سلام الله علیها وعده‌گاهشان بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی شب میلاد حضرت‌ معصومه سلام الله علیها در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اگر معرفت تحقق پیدا نکند سلوک در طریق اهل بیت(ع) منتفی است، گفت: کسانی که در معرفت مشکل دارند در دوراهی بین دنیا و اهل بیت(ع) دنیا را به صعود در مسیر اهل بیت(ع) ترجیح می دهند.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) به اباذر فرمودند حقیقت بندگی در سه چیز قرار دارد، افزود: معرفت نسبت به خدا، اقرار به رسالت خاتم الانبیاء(ص) و معرفت اهل بیت(ع) حقیقت بندگی است در روایتی دیگر فرمودند مَثَل اهل بیت(ع) در میان امت مسلمان مانند کشتی نوح است که هر کسی ایمان به ولایت اهل بیت(ع) بیاورد سوار این کشتی شده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 152 نهج البلاغه می‌فرمایند بعضی زیاد نماز می‌خوانند، زیاد روزه می‌گیرند، زیاد حج می روند و زیاد صدقه می‌دهند ولی بالاترین شما کسی است که از معرفت بیشتر نسب به اهل بیت(ع) برخوردار باشد و در خطبه دیگری می‌فرمایند داخل بهشت نمی‌شود مگر کسی که معرفت اهل بیت(ع) را داشته باشد و اهل بیت(ع) هم او را بشناسند.

وی با بیان اینکه بسیاری از اولیای الهی چله خود را از شب اول ذی‌القعده که شب میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها است شروع می‌کنند، گفت: سه امام معصوم ما را تشویق به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها کرده اند و اینکه امام صادق علیه السلام قبل از به دنیا آمدن ایشان وعده آمدنشان را داده‌اند نشان دهنده شأن و منزلت ایشان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با بین اینکه در روایت داریم همه شیعیان به شفاعت حضرت معصومه سلام الله علیها وارد بهشت می‌شوند و هر کس ایشان را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود، گفت: حضور در این حرم نورانی که آشیانه آل پیامبر(ص) است و زیارت ایشان موضوعیت دارد و امکان ندارد کسی در این حرم حضور پیدا کند و ظلمت و تاریکی از قلب او زدوده نشود.

وی با بیان اینکه امام رضا علیه السلام برای حضرت معصومه سلام الله علیها که امامزاده هستند ادب ورود به زیارت بیان کرده اند و زیارتنامه انشاء کرده اند، گفت: امام رضا علیه السلام فرمودند هر کس حضرت معصومه سلام الله علیها را در قم زیارت کند مانند کسی است که من را زیارت کرده و بهشت بر او واجب است.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه به فرموده امام رضا علیه السلام زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها باید ایستاده بالای سر خوانده شود و قبل از زیارت نامه باید تسبیحات گفت، افزود: مفاهیم، آثار و برکاتی درخواندن این زیارتنامه وجود دارد که  درک آن برکات نیاز به شست و شوی قلب به وسیله ذکر دارد.

وی تسلیم در برابر خدا، اصرار بر شفیعه بودن حضرت معصومه سلام الله علیها، ولایت پذیری و فرج را از مهمترین نکات زیارت نامه بانوی کرامت دانست و اظهار کرد: در این زیارتنامه پس از سلام بر انبیاء(ص)، ائمه(ع) و خود حضرت معصومه سلام الله علیها  8 بار ارتباط با ولایت بیان شده است و از خدا می خواهیم که سرور شیعه را در فرج امام زمان قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه کرونا باید ما را به امام زمان(عج) نزدیک‌تر کند، گفت: باید بدانیم که فرج و گشایش ما در فرج امام زمان(عج) است و باید این بحران ها و شدائد قلب ما را به حضرت نزدیک‌تر کند.

وی با بیان اینکه در روایت است که با ظهور امام زمان(عج) درد و رنج از شیعه می‌رود، گفت: حرم حضرت معصومه سلام الله علیها وعده‌گاهی برای زیارت امام زمان(عج) است و بسیاری از علمایی که توفیق زیارت امام زمان(عج) را داشته اند حرم حضرت معصومه سلام الله علیها وعده‌گاهشان بوده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ما امام داریم و امام‌مان زنده است، گفت: مملکت ما مملکت امام‌زمان(عج) است و خودشان این کشور را اداره می کنند و هوای این مملکت را دارند.

  پربازدید ترین