• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فاجعه جنایت کشتار جمعی داعش در اسپایکر با قتل عام 1700 دانشجوی نیروی هوایی/ زمانی که مزدور صهیونیستی، یعنی همه چیز را فروختی

 فاجعه جنایت کشتار جمعی داعش در اسپایکر با قتل عام 1700 دانشجوی نیروی هوایی/ زمانی که مزدور صهیونیستی، یعنی همه چیز را فروختی

مردم عراق در هفتمین سالروز شهدای پایگاه نظامی اسپایکر عراق، جنایت گروههای تروریستی داعش و کشار دسته جمعی نیروهای امنیتی پس از اشغال موصل و بخشی از ولایت صلاح الدین را محکوم کردند.

شمار زیادی از کاربران، بار دیگر جنایت گروه تروریستی داعش در پایگاه نظامی اسپایکر و کشتار دسته جمعی نیروهای عراقی در این پایگاه در 12 ژوئن 2014 را پس از تسلط بر شهر تکریت که یک روز پس از سیطره بر شهر موصل صورت گرفت، با هشتگ # اسپایکر جنایت زمان ، محکوم کردند. در این حادثه حدود 1700 دانشجوی نیروی هوایی عراق بازداشت و به کاخ های ریاست جمهوری تکریت منتقل و به آنها تیراندازی شد و برخی نیز زنده زنده دفن شدند.

یکی از کاربران نوشت :" هنوز این جنایت در عمق یاد ما زنده است ترس در محله ها و کوچه ها جریان دارد و ابزار کشتار در حال فعالیت است شهدا آسمانی می شوند و ملائکه به استقبالشان می آیند و با هر آه طغیانگران با گام های سریع رو به نابودی هستند.

سازمان ملل نیز مه گذشته واقعه اسپایکر را جنایت جنگی دانست و اینکه داعش با اهدافی طائفی به کشتار جمعی تشویق کرده، یکی از کاربران نوشت :" زمانی که مزدور یهود (صهیونیست) هستی ... یعنی همه چیز را فروختی .

کاروان های خانواده قربانیان جنایت اسپایکرشامگاه جمعه برای سالروز این جنایت به شهر سامرا در صلاح الدین وارد شدند و ماه گذشته نیز مرکز اطلاع رسانی امنیتی دولت عراق ،گروهی تروریستی از جمله عامل جنایت اسپایکر را بازداشت و در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد : "گروههای آژانس اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور 6 تروریست را در مناطق مختلف ولایت کرکوک که بر اساس ماده 4 تروریسم تحت تعقیب بودند، بازداشت کرد .

این مرکز افزود: عامل جنایت اسپایکر نیز در میان بازداشتی ها بود. در همین راستا یکی از فعالان افزود: کسانی که ظلم کردند عاقبت متوجه خواهند شد چه نتیجه ای در انتظارشان است و عاقبت خوب برای پرهیزگاران است.

فعالان عراقی نیز توییت های زیادی درباره جنایت اسپایکر نوشته و با خانواده های شهدا ابرازهمدردی کرده اند. یکی از کاربران نوشت : مجاهدین ،خانواده شهدا را به همه حقوقشان می رسانند.

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز در همین راستا بر مخالفت با دعوتهای طائفه ای اخیرتاکید کرد و نوشت: این فراخوان ها با دوراندیشی و قدرت نیروهای امنیتی روبرو خواهد شد.

وی افزود: سوپاپ امنیتی نجف اشرف و رهبران جامعه و عشائر عراقی ،سد محکمی در مقابله با هرگونه تلاش برای هدف قرار دادن امنیت و صلح داخلی است.

وی تاکید کرد :درگیری فعلی، درگیری اطلاعاتی است . باید با دقت و جدیت اهداف دشمن شناسایی شده و حملات پیشگیرانه ای پیش از اقدامات جنایتکارانه انها انجام شود. دست های جنایتگر جانیان رو شده و جنایتکاران به دست عدالت سپرده می شوند.

  پربازدید ترین