• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتخابات ریاست جمهوری در ایران؛ مهاجرین امیدوار به بهبود وضعیت هستند

 انتخابات ریاست جمهوری در ایران؛ مهاجرین امیدوار به بهبود وضعیت هستند

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، کشور همسایه و هم‌دین افغانستان، شهروندان و شخصیت‌های کشور را امیدوار ساخته است که بعد از روی کار آمدن آقای رئیسی روابط دو کشور تحکیم بیشتری پیدا کرده و مشکلات مهاجرین افغانستانی در ایران نیز تا حدی رفع شود.

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در میان شهروندان کشورمان نیز بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

شورای عالی مصالحه، حزب جمعیت، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و تعدادی از شخصیت‌ها مثل شخصیت جهادی اسماعیل خان، ضمن عرض تبریک به مناسبت انتخاب شدن آیت‌الله ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران اظهار امیدواری کرده‌اند که بعد از روی کار آمدن کارگزاران جدید در ایران، روابط دو کشور مسلمان و همسایه تحکیم بیشتری پیدا کند.

در کنار احزاب و شخصیت‌ها تعدادی از شهروندان افغانستان در شبکه‌های اجتماعی نیز اظهار امیدواری کرده‌اند که بعد از آغاز به کار آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور، وضعیت مهاجرین افغانستانی در ایران نیز بهبود پیدا کند.

اسدالله، یکی از کاربران فیس‌بوک در این مورد نوشته است: امیدوار هستیم با روی کار آمدن جناب رئیسی زمینه زندگی بهتر و بدون دردسر برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران نیز فراهم شود و دیگر شاهد رد مرز بسیاری از مهاجرین بدون ارتکاب کدام جرم نباشیم.

جواد، یک کاربر دیگر نوشته است: به دلیل حضور صدها هزار افغانستانی مهاجر و کارگر در ایران، وضعیت این کشور تاثیر مستقیم بر دسترخوان و زندگی مردم افغانستان دارد و امید است که بعد روی کار آمدن رییس‌جمهور جدید در ایران، مشکلات مهاجرین نیز تا حدی حل شود.

گفتنی است که سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران روز جمعه گذشته برگزار شد و بر خلاف انتظار مخالفان انقلاب اسلامی، حضور مردم ایران در پای صندوق‌های رأی این‌بار نیز گسترده گزارش شده است.

  پربازدید ترین