• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کابلوف: نیروهای آمریکایی در افغانستان با داعش همکاری داشتند

 کابلوف: نیروهای آمریکایی در افغانستان با داعش همکاری داشتند

 ضمیر کابلوف نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان روز گذشته در نشستی در مسکو گفت: ما اطلاعات معین داریم که نیروهای آمریکایی و متحدان این کشور در افغانستان با گروه تروریستی داعش ارتباط داشته و با آن همکاری می‌کردند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در افغانستان و مدیر اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه در نشست باشگاه سیاسی والدای در مسکو گفت: من اطمینان دارم که چنین همکاری بین نیروهای ائتلاف خارجی (به رهبری آمریکا) و داعش از قبل وجود داشت.

کابولوف توضیح داد: ما اطلاعات معین از افغانستان بدست آوردیم که این نیروها با گروه تروریستی داعش همکاری می کنند.

این مقام روس به یک مورد محاصره گروه بزرگی از داعشی ها در شمال افغانستان اشاره کرد و گفت: این تروریست ها با بالگردهای ناشناخته و بدون علامت به پایگاه نظامی بگرام انتقال یافتند و پس از آن در مناطق مختلف پراکنده شدند.  

وی تصریح کرد: این گونه موارد کوچک زیاد است و زمانی که همه این موارد را در یک مجموعه بررسی می کنید می توانید به یک برداشت کلی برسید.

بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسیه، آمریکا تاکنون 95 درصد نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده و به همین دلیل گروه طالبان فعالتر شده و مناطق جدید در این کشور را به تصرف در آورده است.

مقام های روسیه در سال های اخیر چند بار از امکان ارتباط نیروهای آمریکایی با گروه تروریستی داعش در افغانستان و همکاری آنها در این کشور انتقاد کرده و خواستار ارائه توضیحات از سوی واشنگتن در این مورد و اطلاعات منتشر شده در این زمینه شدند.

  پربازدید ترین