• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام تسلیت رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان در پی درگذشت محمدسرور رجایی

پیام تسلیت رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان در پی درگذشت محمدسرور رجایی

دکتر محمدرضا اسماعیلی رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان در پی درگذشت هنرمند اهل قلم محمد سرور رجایی که به علت بیماری کرونا جان خود را از دست داد پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان تسلیت به شرح ذیل می‌باشد:
به یاد استاد محمدسرور رجایی
انّاِلله وَ انّا اِلَیهِ راجعوُن
استاد محمدسرور رجایی پژوهشگر ؛ قصه نویس " و  نویسندۀ ادبی و فعال افغانستانی، سحرگاه هفتمین روز از ماه مرداد 1400 خورشیدی، بر اثر عوارض ناشی از ابتال به بیماری کرونا درگذشت.

او که جامۀ استادی زبان و ادبیات فارسی دری در دانشگاه هرات را بر تن داشت، سالهای اخیر عمر با برکت خود را صرف جمع آوری اطلاعات و  خاطرات مربوط به شهیدان ایرانی حاضر  در  جهاد افغانستان و شهدای افغانستانی دفاع مقدس ایران کرد.

این استاد گرانمایه و پرتلاش، دبیری چند دوره جشنواره »قند پارسی«، جشنواره خانه ادبیات افغانستان را نیز در کارنامه خود داشت، و انتشار مجله باغ ویژه کودکان افغانستانی نیز از دیگر فعالیتهای وی در این سالها بود.

از مرحوم رجایی دهها مقاله، یادداشت و گزارش دربارۀ روابط فرهنگی ایران و افغانستان  به یادگار مانده است از دیگر ویژگی های منحصر بفرد و ممتاز آن مرحوم تلاش بی وقفه در کار ؛ صداقت در کلام ، حمایت جانانه از هویت فرهنگی ملت افغانستان ، باورداشتن به ارزشهای فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان ، مقاومت در برابر سختی ها و فشارهای زندگی در مهاجرت بشمار میآید حقیقتا خلا  حضور آن عزیز هیچگاه جبران نخواهد شد.

انجمن دوستی ایران و افغانستان مراتب تاثر و تسلیت خود را به مناسبت درگذشت آن استاد ارزشمند اعلام می دارد و برای بازماندگان آن عزیز، و همچنین جامعۀ علمی و ادبی ایران و افغانستان ، آرزوی اجر و صبر از درگاه خداوند رحمان دارد.

رئیس انجمن دوستی ایران و افغانستان

  پربازدید ترین