• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تصویب طرحی سخت گیرانه و نژادپرستانه برای مهاجران در شهر بولو ترکیه؛ افزایش 10 برابری هزینه آب و برق اتباع خارجی

تصویب طرحی سخت گیرانه و نژادپرستانه برای مهاجران در شهر بولو ترکیه؛ افزایش 10 برابری هزینه آب و برق اتباع خارجی

مقامات در یک شهر ترکیه، یک طرح سخت گیرانه و نژادپرستانه برای اتباع خارجی و مهاجران تصویب کردند. بر اساس این طرح، هزینه استفاده از آب و برق برای اتباع خارجی، ده برابر بیشتر از شهروندان این کشور خواهد شد.

تانجو اوزجان، شهردار شهر بولو در ترکیه روز گذشته (چهارشنبه، 13 اسد) طرحی سخت گیرانه نسبت به مهاجران را در شورای این شهر ارائه که این طرح، با اکثریت آرا تصویب شده است.

به ‌نوشته روزنامه جمهوریت، بنای این طرح بر افزایش 10 برابری هزینه آب و برق برای اتباع خارجی و مهاجران در ترکیه است.

از میان موافقان این طرح 13 نماینده وابسته به حزب CHP و چهار نماینده نزدیک به حزب IYI هستند. به دنبال رأی موافق نمایندگان شورای شهر بولو به کلیات طرح تانجو اوزجان، این طرح به کمیسیون برنامه و بودجه این شورا فرستاده شد تا پس از بررسی این کمیسیون، بار دیگر در شورا به رأی گذاشته شود. در صورت اجرایی شدن این طرح، پناهندگان و پناهجویان ساکن ترکیه دست‌کم در شهر بولو بیش از گذشته تحت فشارهای معیشتی قرار خواهند گرفت.

تانجو اوزجان، شهردار بولو و طراح اصلی «طرح افزایش 10 برابری هزینه آب و برق برای اتباع خارجی»، هفته گذشته در مجمع عمومی شهرداری متبوع خود خطاب به مهاجران و پناهجویان ساکن ترکیه گفته بود: «کمک‌های مالی را قطع کردیم، اجازه کسب ندادیم، باز هم نمی‌روند. ما هم مجبوریم تدابیر جدیدی بیندیشیم.»

او گفته بود: «کاری می‌کنم که از این به بعد شهروندان ترکیه و اتباع خارجی، آب و برق را به بهای یکسان دریافت نکنند.»

اوزجان تاکید کرد: این کار را می‌کنیم که بروند. این میهمانی خیلی طول کشید. من قدرت این را ندارم که با زور آنها را از شهر بیرون کنم.

وی افزود: بروند شکایت کنند. من خودم حقوقدانم. دلیل تصمیمی که گرفته‌ام را اعلام می‌کنم. می‌دانم بعد از این صحبتها بازرسان می‌آیند و بعضی‌ها از من شکایت خواهند کرد. می‌دانم برخی از حقوق انسان حرف خواهند زد و مرا به فاشیست بودن محکوم خواهند کرد، اما برایم مهم نیست.

این در حالیست که همزمان با تشدید تنش ها در افغانستان، هزاران نفر از شهروندان، به کشورهای دیگر از جمله ترکیه مهاجر شدند.

از سال گذشته به این سو بیمه‌های درمانی بیشتر پناهجویان ساکن ترکیه از سوی اداره مهاجرت این کشور قطع شده است.

همچنین مسئولیت‌های این کمیساریا در قبال پناهجویان از ماه سپتامبر سال 2018 به اداره کل مهاجرت ترکیه واگذار شده است. با توجه به عملکرد اداره مهاجرت ترکیه در زمینه رسیدگی به وضعیت پناهجویان، شرایط برای سکونت پناهجویان و پناهندگان در این کشور روز‌به‌روز بدتر می‌شود.

پ ن : بله از مشکلات پناهجویان گفتی جناب شهردار، از سود های کشورت به بهانه حضور پناهجویان هم بگو.
♦ کمک مالی چند صد میلیون یورویی اروپا به ترکیه
♦ کارگر ارزان
♦ هزینه کردن این پناهجویان در ترکیه که به اقتصاد ترکیه کمک میکند
♦ بهانه قرار دادن پناهجویان و اعمال فشار بر اروپا
♦ از هرطرف به این موضوع نگاه کنید برای ترکیه سود دارد .

  پربازدید ترین