• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آلمان و هالند روند اخراج پناهجویان افغان را متوقف کردند

حکومت هالند و وزارت داخله آلمان تصمیم گرفته اند که اخراج پناهجویان رد شده افغان را متوقف کنند. پیش از این سویدن، ناروی و فنلند هم از توقف روند اخراج پناهجویان افغان که واجد شرایط پناهندگی دانسته نمی شدند، سخن گفته بودند.

آلمان اعلام کرد که اخراج پناهندگان افغان از این کشور به دلیل وخامت اوضاع در افغانستان فعلا متوقف شده است.
وزیر امور داخله آلمان دستور داده است تا مقامت مربوط روند اخراج اجباری پناهندگان افغان را به دلیل وضعیت بد امنیتی در افغانستان موقتا، متوقف کنند.

سخنگوی وزارت داخله آلمان اعلام کرد که هورست زیهوفر، وزیر داخله این کشور دستور تعلیق موقت اخراج اجباری مهاجران افغان را به دلیل وضعیت بد امنیتی در افغانستان صادر کرد.

هلند تصمیم مشابهی را اوایل چهارشنبه گرفت.
آلتر در توییتر خود نوشت: “وزیر داخله آلمان با در نظر داشت وخامت اوضاع امنیتی و تشدید درگیری ها در افغانستان تصمیم گرفته است که اخراج (پناهندگان) به افغانستان را موقتاً متوقف کند.”
این در حالی است که پیش ازاین وزیر داخله آلمان خواستار ادامه اخراج پناهجویان رد شده افغان از آن کشور شده بود.

این تصمیم بلافاصله پس از آن اعلام شد که آلتر در جلسه توجیهی روز چهارشنبه اعلام کرد که اخراج مهاجران افغان که از سوی مقامات آلمانی از دریافت پناهندگی محروم شده اند همچنان امکان پذیر است، اما تصمیمات به صورت فردی، از جمله با در نظر گرفتن وضعیت افغانستان، اتخاذ خواهد شد.

درهمین حال با توجه به تشدید ناامنی ووخامت شدید اوضاع امنیتی درافغانستان، سفیر اتحادیه اروپا عنوانی کشور های عضو این اتحادیه نوشته است که وضعیت امنیتی در افغانستان شدیداً وخیم شده و به دلیل وضعیت بد حقوق بشری و نبود نواحی امن، به کشور های اتحادیه اروپا توصیه می شود تا از اخراج پناهجویان افغان به این کشور درگیر جنگ عجالتاً‌خودداری کنند.

رییس مأموریت اتحادیه اروپا درافغانستان، دراین نامه تأکید کرده است: توصیه می شود تا کشور های عضو اتحادیه اروپا اخراج اجباری افغانها به این کشور را عجالتاً به تعویق اندازند.
قبل از این وزارت امور مهاجران افغانستان به دلیل وخامت شدید اوضاع افغانستان از کشور های عضو تقاضا کرده بود تا اخراج پناهجویان افغان به افغانستان را عجالتاً متوقف سازند.

افزون براین به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه شده است که با حمایت از مأموریت سازمان جهانی مهاجران و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل کشوردر پاکستان، ایران و ترکیه، هر سه کشور راکمک کنند؛ زیرا این کشورها بیشترین تعداد پناهجویان افغان را جا داده اند.

  پربازدید ترین