• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش یمن به پایان اشغال افغانستان: امریکا و عربستان به فکر خروج از یمن باشند

 واکنش یمن به پایان اشغال افغانستان: امریکا و عربستان به فکر خروج از یمن باشند

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اعلام پایان اشغال افغانستان، از امریکا و عربستان سعودی خواست تا طرح عقب‌نشینی از یمن را نیز تهیه کنند.

«محمد علی الحوثی»، از اعضای ارشد جنبش انصارالله و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز (سه‌شنبه، 31 آگوست) طی پستی در توئیتر، به اعلام تکمیل روند عقب‌نشینی نیروهای امریکایی از افغانستان واکنش نشان داد.

وی نوشت: «با خروج آخرین مستعمر امریکایی از افغانستان، از امریکا و همپیمان سعودی آن دعوت می‌کنم که از یمن نیز خارج شوند و طرح عقب‌نشینی از جمهوری یمن را نیز تدوین کنند تا ملت یمن در ثبات و به دور از اشغالگری و قیمومیت‌خواهی زندگی کنند».

الحوثی تاکید کرد: «ملت یمن هرچه قدر که درگیری‌ها و رویارویی‌ها طول بکشد، هرگز اشغالگری و قیمومیت را نخواهد پذیرفت. یمن گورستان متجاوزان است».

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور امریکا، بعد از آنکه پنتاگون پرواز آخرین هواپیمای باری امریکا از فرودگاه کابل را اعلام کرد در بیانیه‌ای تصریح کرد که حضور نظامی 20 ساله امریکا در افغانستان به پایان رسیده است.

خروج امریکا از افغانستان در حالی به پایان رسید که انتقادها از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور امریکا پس از کشته شدن 13 نظامی تروریست امریکایی بر اثر انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل، پایتخت افغانستان بالا گرفته است. این انفجار عصر پنجشنبه (5 سنبله/27 اوت) اتفاق افتاد و ده‌ها نفر در آن کشته و زخمی شدند.

  پربازدید ترین