• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سخنگوی طالبان: اسرائیل غده ای در پیکره امت اسلامی است

 سخنگوی طالبان: اسرائیل غده ای در پیکره امت اسلامی است

سخنگوی طالبان با اشاره به خروج امریکا از افغانستان و تمایل این گروه برای ارتباط دیپلماتیک با دنیا، گفت: اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است و قدس قضیه مشترک میان مسلمانان است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم به بیان دیدگاه‌های این گروه در خصوص مسائل مختلف پرداخت.

وی گفت: تجربیات طالبان بیشتر شده و کیفیت تعامل با مردم نیز بهتر شده است و در حکومت‌داری نیز نسبت به گذشته منضبط و هدفمند است.

مجاهد افزود: دولتی که تشکیل می‌شود باید بر اساس منافع ملی و در راستای تامین خواسته‌های ملت باشد و روزهای آینده تشکیل چنین دولتی را شاهد خواهیم شد.

سخنگوی طالبان ادامه داد: رایزنی‌ها برای تشکیل دولت در جریان است و دو یا سه سازو کار برای تحقق این هدف وجود دارد.

مجاهد گفت: رهبر طالبان تصمیم خواهد گرفت که کدام سازو کار برای تشکیل دولت مناسب است

وی با تاکید بر اینکه صدای ملت در دولت آینده باید از طریق مجلس شورا و از طریق نهادهای دیگر شنیده شود، خاطرنشان کرد که ملت از دولت و نظام بعدی حمایت خواهد کرد.

سخنگوی طالبان در ادامه افزود: ما دارای اقوام و مذاهب مختلف هستیم که سال‌هاست در کنار هم در صلح زندگی کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره زنان نیز گفت که دولت بعدی مبتنی بر قوانینی در خصوص زنان است و دولت حقوق زنان را طبق شریعت و قوانین اسلام تأمین خواهد کرد.

مجاهد همچنین گفت: نیروهای مسلحِ طالبان هرگز دیپلمات‌ها و نهادهای بین‌المللی مستقر در افغانستان را هدف قرار نخواهند داد.

وی همچنین افزود: امریکا خواهان روابطی دیپلماتیک با ما است این روابط بر اساس قوانین بین‌الملل برقرار خواهد شد. ما نیز خواهان همکاری با جامعه جهانی در تمام سطوح دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری هستیم. ما خواهان جنگ نیستیم.

سخنگوی طالبان در پاسخ به سوالی درباره رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است. قدس قضیه مشترک میان مسلمانان است، همه مسلمانان حول آن باید متحد شوند.

وی با بیان اینکه طالبان به‌دنبال ارتباط با دنیاست گفت: ما می‌خواهیم با دنیا روابط دیپلماتیک داشته باشیم. می‌توانیم همه مسائل را از طریق گفت‌وگوی دیپلماتیک حل کنیم. 20 سال جنگ نتیجه‌ای جز ویرانی و فروپاشی به همراه نداشته است.

مجاهد در بخش دیگری از سخنانش افزود:‌ عناصر القاعده به علت جنگ، ناامنی و اختلاف قومیت و زبان با جامعه افغانستان، از این کشور فرار کردند. اثری از عناصر مسلح القاعده نمی‌بینیم و از مدت‌های مدید با آن‌ها ارتباطی نداشتیم.

وی درباره داعش در افغانستان نیز گفت: داعشی که در افغانستان است، همان داعشی نیست که در عراق و سوریه حضور دارد. اینها از افغان‌هایی هستند که تفکرات داعش در عراق و سوریه را پذیرفته‌اند.

مجاهد خاطرنشان کرد: اشغالگری امریکا پایان یافته و دولت اسلامی تشکیل خواهد شد و برای هیچکس بهانه‌ای باقی نمی‌ماند که بخواهد افکار داعش را بپذیرد.

وی در خصوص خروج امریکا از افغانستان نیز گفت: فجایعی که در روزهای اخیر در فرودگاه کابل ایجاد کردند، برای امریکایی‌ها کفایت می‌کند که دیگر اینجا حضور نداشته باشند.

مجاهد همچنین گفت:‌ مذهب ما حنفی است، امام ابوحنیفه (ره) تئوری تکفیر دیگران به ویژه مسلمانان را قبول نداشت. اگر کفر در فردی به اندازه 99 درصد ثابت شود و یک درجه از اسلام او باقی مانده باشد، ما به او مسلمان می گوییم و او را تکفیر نمی‌کنیم.

  پربازدید ترین