• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تلاش آمریکا برای القای جنگ داخلی در افغانستان

تلاش آمریکا برای القای جنگ داخلی در افغانستان

 رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بار دیگر تلاش کرد تا این نگرانی را به رسانه‌ها القا کند که شرایط در افغانستان به احتمال زیاد منجر به جنگ داخلی در کشور می‌شود.

ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به «فاکس نیوز» گفت که با توجه به شرایط کنونی افغانستان، احتمال آغاز جنگ داخلی در کشور وجود دارد.

میلی افزود: «برآورد نظامی من این است که شرایط به احتمال زیاد تبدیل به یک جنگ داخلی می‌شود، نمی‌دانم آیا طالبان قادر خواهد بود تا قدرت خود را تثبیت کرده و حکومت ایجاد کنند یا نه».

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا افزود: فکر می‌کنم حداقل احتمال زیادی برای یک جنگ داخلی گسترده‌تر وجود دارد و این به نوبه خود به شرایطی بیانجامد ‌که در واقع می‌تواند به بازسازی القاعده یا رشد داعش یا سایر گروه‌های تروریستی منجر شود.

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و ژنرال «اسکات میلر» فرمانده سابق نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان درباره جنگ داخلی در کشور اظهارنظرهایی کرده بودند.

بلینکن گفته بود که «فکر نمی‌کنم هیچکس در افغانستان، چه طالبان و چه دولت و قطعاً نه مردم افغانستان منفعتی در این داشته باشند که این کشور به جنگ داخلی بیفتد».

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت که  اگر طالبان رسمیت و حمایت بین‌المللی می‌خواهد، اگر جنگ داخلی در کشور صورت گیرد این حمایت‌ها صورت نخواهد گرفت.

  پربازدید ترین