• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

زاخارووا: آمریکا می خواهد انتقام شکست خود در افغانستان را بگیرد

 زاخارووا: آمریکا می خواهد انتقام شکست خود در افغانستان را بگیرد

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، قصد آمریکا برای تلافی کشته شدن نظامیانش در جریان حمله تروریستی فرودگاه کابل، به معنای آن است که آنها می‌خواهند از اینکه مأموریت‌ 20 ساله‌شان شکست خورده، انتقام بگیرند.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»،"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیهاز قصد آمریکا برای انتقام گیری به خاطر کشته شدن نظامیان این کشور  در جریان انفجارهای اخیر در نزدیکی فرودگاه کابل انتقاد کرد.

زاخارووا در مصاحبه‌ای رادیویی در این باره گفت: «ما اظهاراتی را از مقامات واشنگتن شنیده‌ایم که آنها می‌خواهند از انفجارهای رخ داده در نزدیکی فرودگاه کابل که در جریان آن تعدادی از شهروندان آمریکایی کشته شدند، انتقام بگیرند. البته در این حمله تروریستی تعداد بی‌شماری از شهروندان افغانستان بودند که قربانی شدند. باید به یاد داشته باشیم که ایالات متحده دقیقاً برای انتقام گیری تقریباً 20 سال در افغانستان حضور نظامی داشت و مأموریت آنها در این عملیات نظامی هم تلافی جویانه اعلام شده بود. اکنون وضعیت بدین ترتیب می‌شود که آمریکایی‌ها می‌خواهند از اینکه مأموریت قبلی آنها شکست خورده، انتقام بگیرند.»  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که اطلاعات مربوط به تأمین مالی برخی مقامات سفارت‌های خارجی در مسکو از "آلکسی ناوالنی" مورد تأیید قرار گرفته است که بیشترین حمایت‌های مالی از سوی نمایندگی‌های دیپلماتیک آمریکا و آلمان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سفارت‌‌های کانادا، فرانسه، اسپانیا و دیگر کشورهای ناتو نیز در این خیریه مشارکت دارند، ادامه داد: «دولت‌های غربی برای این منظور بطور خاص سیستمی را بوجود آورده‌ و فعالان مدنی و روزنامه نگاران را به خدمت می‌گیرند. این در حالی است که پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده و در نتیجه اتهام‌زنی‌های بی اساس در خصوص دخالت مسکو در روند انتخابات، دهها دیپلمات روس از آمریکا اخراج شدند.ولی آنها آشکارا به نفع برخی نیروهای سیاسی خاص در روسیه دلار خرج می‌کنند.»

  پربازدید ترین