• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

زمینه برگشت داوطلبانه مهاجران را فراهم می سازیم/ مهاجران محبوس رها شوند!

زمینه برگشت داوطلبانه مهاجران را فراهم می سازیم/ مهاجران محبوس رها شوند!

 سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان گفت: تطبیق طرزالعمل برگشت داوطلبانه مهاجران از اولویت‌های کاری ما می‌باشد.

خلیل‌الرحمن حقانی، روز پنجشنبه (هجدهم سنبله) به عنوان سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان به کارمندان این وزارت معرفی شد،
وی طی سخنانی در این مراسم با بیان‌اینکه فراهم سازی زمینه‌ای برگشت داوطلبانه مهاجران اولویت او را تشکیل می‌دهد گفت: تمام تلاش خود را در راستای برگشت داوطلبانه مهاجران از کشورهای منطقه و غرب به افغانستان انجام خواهد داد.

وی افزود: این موضوع را نه تنها در حرف؛ بلکه در عمل نیز ثابت می‌کند و‌ به زودی شاهد برگشت هزاران مهاجر خواهیم بود.

بر بنیاد گفته‌های حقانی؛ وی از فردا بروی طرزالعمل برگشت داوطلبانه مهاجران کار می‌کند که برای موفقیت در این امر، همکاری جامعه جهانی نیز ضرور می‌باشد.

رسیدگی به مهاجران محبوس دیگر برنامه‌‌ای سرپرست جدید وزارت مهاجرین و عودت کنندگان را تشکیل می‌دهد.

حقانی اظهار داشت: با کشورهای میزبان در مورد رهایی و یا انتقال این تعداد از مهاجرین به افغانستان بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی خاطر نشان ساخت: اکنون نیز با برخی کشورها تماس گرفته شده و در صورت نیاز وی به این کشورها نیز سفر خواهد کرد.

سرپرست وزارت مهاجرین و عودت کنندگان در ادامه متعهد شد که به زودی یک طیف عظیم کارمندان وزارت مهاجرین را افغان‌های عودت کننده تشکیل خواهد داد.

بر بنیاد گفته‌های وی، کارمندان وزارت مهاجرین نه بر اساس شناخت و قومیت؛ بلکه بر اساس شایستگی در این وزارت استخدام می‌شوند چنانچه اعضای خانواده و نزدیکان حقانی نیز از وزارت دور نگهداشته خواهند شد.

وی یادآور شد: رسیدگی به بیجا شدگان داخلی و‌ اقدام در راستای برگشت آنان به مناطق اصلی شان از مهمترین برنامه‌های کاری وزارت مهاجرین و عودت کنندگان می باشد.

حقانی گفت: مقام وزارت مهاجرین یک مسئولیت دشوار برای من بوده که از خداوند خواستارم در این امر برای ما توفیق حاصل کند.

هرچند سرپرست وزارت مهاجرین و‌ عودت کنندگان برگشت داوطلبانه مهاجران افغانستانی را از اولویت‌های کاری خود می داند اما در حال حاضر میلیون‌ها افغان در خارج از کشور مهاجر اند که با پیروزی طالبان گمانه‌زنی‌ها از مهاجرات تعداد بیشتر افغان‌ها وجود دارد.

  پربازدید ترین