• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزیر دفاع انگلیس: آمادگی حمله پهپادی به افغانستان را خواهیم داشت

 وزیر دفاع انگلیس: آمادگی حمله پهپادی به افغانستان را خواهیم داشت

وزیر دفاع انگلیس گفت، اگر طالبان نتواند مانع از قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی در افغانستان شود، کشورش آمادگی حمله پهپادی به افغانستان را خواهد داشت.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز پنجشنبه گفت، درصورتی که طالبان نتواند مانع از قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی در افغانستان شود، کشورش آمادگی دارد به کشور حمله پهپادی داشته باشد.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، والاس در مصاحبه‌ای مدعی شد: «هر کاری که بتوانم برای محافظت از جان شهروندان و منافع خود و متحدانمان انجام می‌دهم، هر زمانی و هر کجا که از ما چنین درخواستی شود».

او که در کنار مدل آزمایشی پهپاد «پروتکتور» (محافظ) ایستاده بود در پاسخ به این سوال که آیا پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان تهدیدات تروریستی افزایش یافته‌اند گفت: «معتقدم که تهدیدات جهانی تروریستی افزایش یافته‌اند».

او با اشاره به امکان الهام گرفتن گروه‌هایی مانند بوکوحرام از تسلط طالبان بر افغانستان گفت: «البته که تهدیدات رو به افزایش هستند. این بخشی از گسترش تکنولوژی و انتقال دانش از طریق اینترنت است که نه‌تنها الهام‌بخش برخی افراد برای انجام کارهای وحشتناک است، بلکه به آن‌ها یاد می‌دهد چگونه این کارها را انجام دهند».

والاس گفت، از زمان حملات یازده سپتامبر سال 2001، «تهدیدات تروریستی جهانی‌تر شده‌اند ولی در حال حاضر به شکل آن زمان، متمرکز نیستند».

وزیر دفاع انگلیس با اشاره به اینکه حملات مشابه بیست سال قبل را در آینده نزدیک متصور نیست افزود: «اما یقیناً گروه‌هایی از افراد را می‌بینیم که دانش انجام حملات تروریستی را دارند و افرادی برای انجام چنین اقداماتی در ارتباط هستند».

او در ادامه گفت: «از طرفی فکر نمی‌کنم این تهدیدات بیشتر شده باشند اما معتقدم که تعداد افرادی که ممکن است از این خط قرمز عبور کنند و دست به خشونت بزنند از گذشته بیشتر شده است».

انگلیس روز شنبه و پیش از پایان ضرب‌الاجل 31 آگوست (نهم سنبله) برای خروج نظامیان خارجی از افغانستان، تعداد 15 هزار نفر را طی دو هفته از زمان تسلط طالبان بر کابل از کشور خارج کرد اما دولت «بوریس جانسون» به دلیل رها کردن تعدادی از انگلیسی‌ها و همکاران افغانستانی لندن با انتقادات شدیدی مواجه شده است.

  پربازدید ترین