• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بازداشت دو اسیر فلسطینی دیگر از مجموع شش اسیر فراری از زندان جلبوع

 بازداشت دو اسیر فلسطینی دیگر از مجموع شش اسیر فراری از زندان جلبوع

 رسانه‌های صهیونیستی صبح امروز (شنبه) از بازداشت دو اسیر فراری فلسطینی دیگر خبر دادند و بنابراین تا کنون چهار اسیر از مجموع شش اسیر فراری بازداشت شده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی صبح امروز (شنبه) اعلام کردند، دو اسیر فراری دیگر از مجموع شش اسیر فراری از زندان جلبوع را بازداشت کرده‌اند.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، این دو نفر «زکریا الزبیدی» وابسته به جنبش فتح و «محمد العارضه» وابسته به جنبش جهاد اسلامی فلسطین هستند.

بر اساس این گزارش، دو اسیر مذکور در نزدیکی شهر «الشبلی» در منطقه «الجلیل الاسفل» (در شمال فلسطین اشغالی) در حالی که در یک ایستگاه ویژه کامیون‌ها مخفی شده بودند، پیدا شده‌اند.

یدیعوت افزود، هزاران نیروی پلیس با مشارکت نیروهای گارد مرزی و یگان ویژه «یمام» چند روز است که بسیج شده و دنبال این اسرا می‌گردند.

رسانه‌های صهیونیستی دیشب نیز از بازداشت دو اسیر فراری دیگر به نام‌های «محمود العارضه» و «یعقوب قادری» خبر داده بودند و بنابراین تا کنون چهار نفر از مجموع شش اسیر فراری بازداشت شده‌اند.

چهار اسیر مذکور به همراه دو اسیر دیگر در پانزدهم شهریور موفق شدند از طریق حفر تونل، از زندان جلبوع در شمال فلسطین اشغالی فرار کنند؛ زندانی که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد.

رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته برای یافتن این اسرا تدابیر امنیتی بسیار شدیدی را برقرار کرده بود و حتی دست به دامن اردن شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین هم به بهانه جلوگیری از وقوع تنش‌های بیشتر در پی اقدام احتمالی مرگبار رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی، گفته بود به یافتن شش اسیری که از زندان فرار کردند، کمک می‌کند.

«عامیر بارلیو» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پنج شنبه هفته گذشته فرار شش اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی جلبوع را یک شکست امنیتی برای این رژیم دانست.

او در جریان بازدید از زندان «کتسیعوت» در صحرای نقب در جنوب فلسطین اشغالی که روز گذشته شاهد شورش اسرای فلسطینی بود، گفت که مقامات صهیونیستی زیر سنگ‌ها را نیز جست‌و‌جو خواهند کرد تا شش اسیر آزاده فلسطینی را بیابند.

  پربازدید ترین