• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ربوده شدن دختر یک شاعر فاریابی در مزار شریف

 ربوده شدن دختر یک شاعر فاریابی در مزار شریف

کاظم امینی؛ شاعر، نویسنده و استاد دارالمعلمین بلخ می گوید که از دو روز بدین‌سو دختر 15 ساله اش از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده و هنوز از سرنوشت دخترش خبر ندارد.

کاظم امینی؛ شاعر، نویسنده و استاد دارالمعلمین بلخ، امروز یکشنبه، 21 سنبله به رسانه‌ها گفت: ساعت 10 صبح جمعه، 19 سنبله دختر 15 ساله ام از کارته ظهیرالدین بابر فاریابی در شهر مزار شریف از سوی افراد مرموز اختطاف شده‌است.

وی می افزاید که باشنده اصلی شهر میمنه مرکز فاریاب است و پنج ماه پیش به دنبال آنکه زندگی اش در شهر میمنه مورد تهدید افراد زورمند حکومتی قرار گرفت، به شهر مزار شریف مهاجر شد و در دارالمعلمین شهرک بندری حیرتان خدمتی ایفای وظیفه می کرد.

امینی می گوید که زورمندان حکومت قبلی فاریاب با وی خصومت داشتند و این دشمنی ها پس از افشای فساد مسئولان حکومت فاریاب از سوی وی به میان آمد.

به گفته این نویسنده و شاعر، قبلا مسئولیت اطلاعات و فرهنگ فاریاب و تدریس در دانشگاه این ولایت را داشته و نزدیک به 40 اثر در مورد تاریخ و ادبیات ازبکی و دری نوشته است.

بر اساس اطلاعات آقای امینی، او قبلا سه بار از سوی افراد زورمند حکومتی که هویت شان را مشخص نمی کند، زخمی شده و در این اواخر نیز چندین تلفون مشکوک به وی صورت گرفته است.

امینی می گوید که برای پیدا کردن دخترش به حوزه مربوطه شکایت کرده؛ اما هنوز مسئولین تحریک طالبان برای پیدا کردن دخترش کاری نکرده اند.

مسئولان تحریک طالبان هم در این مورد چیزی نگفته اند.

این در حالی است که پیش از این نیز عبدالرئوف 9 ساله، به تاریخ دهم عقرب سال 1399 خورشیدی از شهر مزار شریف ربوده شده بود که پس 11 ماه دادخواهی قضیه اش با آمدن طالبان بسته شد و دیگر از سرنوشت وی خبری در دست نیست.

  پربازدید ترین