• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سازمان ملل: طالبان نباید محیطی برای ترغیب مردم به مهاجرت ایجاد کند

سازمان ملل: طالبان نباید محیطی برای ترغیب مردم به مهاجرت ایجاد کند

 رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در دیدار با وزیر خارجه دولت موقت طالبان بر ادامه حمایت جامعه جهانی از دولت تاکید کرد و گفت که طالبان نباید محیطی برای ترغیب مردم به مهاجرات ایجاد کند.

امیرخان متکی وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان امروز (سه‌شنبه) با فیلیپو گرانده، رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) درباره کمک به خانواده‌های آوارگان داخلی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه طالبان در این دیدار که در وزارت امور خارجه انجام شد، گفت: طالبان از بازگشت مهاجران استقبال کرده و آماده است با تمام توان به این افراد کمک کند.

وی افزود: دولت موقت برای انتقال آوارگان داخلی به مناطق خود پیش از شروع زمستان و ارسال کمک‌های بین المللی و بشردوستانه به این افراد در محل سکونت خود آمادگی دارد.

متقی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: جامعه جهانی باید کمک خود به افغانستان را ادامه داده و طالبان نیز مردم را برای مهاجرت ترغیب نخواهد کرد.

دبیرکل کمیساریای عالی سازمان ملل نیز در این دیدار بر ادامه حمایت جامعه جهانی از دولت موقت طالبان تاکید کرده و گفت که دولت نباید محیطی برای ترغیب مردم به مهاجرات ایجاد کند.

تاکنون کشوری به صورت رسمی دولت موقت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

  پربازدید ترین