• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اسلام و قرآن احیا کننده حقوق زنان در جامعه است

 اسلام و قرآن احیا کننده حقوق زنان در جامعه است

 نماینده بانوان طلاب در ولایت بلخ گفت: دین اسلام بر ضد نقض حقوق زن و ارج گذاری به زنان دستاورد های بزرگی داشته چنانچه قرآن کریم از آغاز نزولش احیا کننده حقوق زن بود و آشکارا گفته زن و مرد حقوق مشترک دارند.

خانم راضیه حسینی، نماینده بانوان طلاب در ولایت بلخ با حجاب کامل اسلامی به عنوان یکی از سخنرانان در همایش مردمی شورای علمای شیعه این ولایت گفت: دین اسلام بر ضد نقض حقوق زن و ارج گذاری به زنان دستاورد های بزرگی داشته است در واقع قرآن کریم از آغاز نزولش احیا کننده حقوق زن بود و آشکار گفته زن و مرد حقوق مشترک دارند.

وی افزود: از نگاه اسلام میان زن و مرد فرقی نیست فقط تقوا و پرهیزکاری است که آنان را مقام و مرتبط می بخشد و با تقرب به خداوند متعال زن یا مرد ارزش پیدا می کند.

خانم حسینی تصریح کرد:میزان ارزش زن یا مرد وابسته به میزان تقوا می باشد وگرنه زن و مرد هر دو هویت انسانی دارند٬ اسلام با ظهور خود اززنده به گور شدن زنان جلوگیری کرد و همزمان زنان پیشرفت نمودند پیامبر (ص) با زنان بیعت کرد و از آنان مشوره گرفته و این موارد اهمیت و جایگاه زن را در عرصه های سیاسی٬ اجتماعی٬ علمی٬ اقتصادی و فرهنگی در جامعه نشان می دهد.

نماینده بانوان طلاب در ولایت بلخ ادامه داد: زنان بی شماری به عنوان مدافع اسلام شهید شده اند از همین رو امروز زنان می توانند با رعایت شئونات احکام شرعی در تمام عرصه ها مشارکت سیاسی٬ اجتماعی، علمی و فعالیت داشته باشند.

وی عنوان کرد: حکومت از نظر اسلام حرکت مردم به سوی حیات طیبه است و ما هم امت میانه رو هستیم که مردم سالاری دینی آموزه های دینی و قرآنی دارد و از همین راه جامعه مان می تواند به تعالی اخلاق٬ خودسازی و کمال برسد.

خانم حسینی گفت: افراط و تفریط در تمام امورات زندگی بخصوص حجاب از دیدگاه اسلام مردود است و ما امت میانه رو هستیم بنابراین تقاضای ما از حکومت همه شمول تحریک طالبان این است که زنان باید در عرصه های مختلف فعالیت و سهم داشته باشند.

شایان ذکر است: در همایش مردمی شورای علمای شیعه ولایت بلخ تعداد زیادی از زنان و دختران محجبه حضور داشتند که با رعایت حجاب اسلامی خواهان حقوق شان از تحریک طالبان شدند.

  پربازدید ترین