• چهار شنبه, 29 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رابطه پنهانی مشاور امنیت ملی کشور با عضو ارشد حقانی در روز سقوط کابل

 رابطه پنهانی مشاور امنیت ملی کشور با عضو ارشد حقانی در روز سقوط کابل

 وزیر داخله سابق کشورمان فاش کرد که مشاور امنیت ملی کشور در دولت اشرف غنی، با یکی از مقامات بلند پایه طالبان در روز سقوط کابل رابطه پنهانی داشته است.

«مسعود اندرابی»، وزیر داخله سابق کشور، به تازگی در یادداشتی از برقراری چندین تماس تلفنی میان «حمدالله محب»، مشاور امنیت ملی اشرف غنی با «خلیل‌ الرحمن حقانی» در روز سقوط کابل پرده برداشته است.

اندرابی گفته‌است که روز 25 اسد/مرداد، قبل از فرار اشرف غنی، در حالی‌که سلام رحیمی، مشاور اشرف غنی و متین بیک، رییس دفتر وی، مشغول تماس‌ها با قطر برای جلوگیری از ورود طالبان به پایتخت بودند؛ حمدالله محب، مشاور امنیت ملی با خلیل حقانی چندین تماس داشته است.

اندرابی افزوده که حتی یک بار قرار شده تا محب با خلیل حقانی در نزدیکی کابل ملاقات کند ولی بعدتر او ترجیح داده است که از طریق تلفن به هماهنگی‌ها ادامه دهند.

اندرابی در پایان یادداشت خود اضافه کرده که او مطمئن هست که این بخش از آن فرار[ فرار اشرف غنی از ارگ] و چگونگی تسلیم ننگین نظام به گروه حقانی با همدستی و وساطت محب و پاکستان، بعدها نیز افشا شود.

تاکنون روایت‌ها و افشاگری‌های مختلفی از چگونگی فرار اشرف غنی از کشور منتشر شده که در تازه‌ترین آن روزنامه هشت صبح به نقل از یک منبعی گزارش داده که اشرف غنی رئیس جمهور سابق کشور در ماه آگوست از طریق ازبکستان از این کشور گریخته و از آنجا با خط هوایی قزاقستان به امارات رفته‌است.

بر اساس این گزارش، «از 54 نفری که با چهار هلیکوپتر در شهر ترمذ ازبکستان فرود آمدند، 22 نفر خلبان، کمک خلبان و مشاور فنی نیروی هوایی و 22 نفر محافظ رئیس جمهور بودند و هیچ یک از آنها پاسپورت نداشتند.»

یکی از نزدیکان اشرف غنی به روزنامه هشت صبح گفت که از لحظه خروج اشرف غنی از فرودگاه، نه او و نه دیگر مقامات را ندیده‌است.

  پربازدید ترین