• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جزئیات جدید از عملیات برون مرزی عراق برای دستگیری معاون ابوبکر البغدادی+ تصاویر

 جزئیات جدید از عملیات برون مرزی عراق برای دستگیری معاون ابوبکر البغدادی+ تصاویر

نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق از دستگیری معاون خلیفه خودخوانده داعش و یکی از خطرناک‌ترین سرکرده‌های این گروه تروریستی، طی یک عملیات دشوار برون‌مرزی خبر داد.

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، امروز از دستگیری یکی از مهمترین سرکرده‌های داعش در یک عملیات برون‌مرزی خبر داد.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: «در زمانی که چشم قهرمانان ما در نیروهای امنیتی برای محافظت از انتخابات هوشیار و باز بود، بازوی اصیل آن‌ها در سرویس اطلاعاتی یکی از دشوارترین عملیات‌های اطلاعاتی را در خارج از مرزها انجام می داد».

در ادامه این پست آمده است که این عملیات به دستگیری «سامی جاسم» سرپرست مالی داعش و معاون «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده داعش منجر شد.

الکاظمی که دیروز (یکشنبه) گفته بود که فردا از یک اقدام امنیتی ویژه و بزرگ خبر خواهد داد، امروز با اعلام این خبر از نیروهای اطلاعاتی و امنیت و تلاش آن‌ها در انجام موفق این مأموریت قدردانی کرد.

جزئیات دستگیری معاون ابوبکر البغدادی
لحظاتی پس از انتشار این توئیت از سوی الکاظمی، گروه رسانه‌ای «الاعلام الامنی» عراق جزئیاتی از این عملیات برون‌مرزی و تروریست دستگیر شده منتشر کرد.

در بیانیه الاعلام الامنی عراق (وابسته به ارتش)، آمده است که «سامی جاسم محمد جعاطة العجوز الجبوری» ملقب به «ابو آسیا» و «ابوالقادر الزبیدی» مسئول پرونده‌های مالی و اقتصادی گروه تروریستی داعش طی یک عملیات ویژه «برون مرزی» دستگاه اطلاعات ملی عراق دستگیر شد.




بنا بر این گزارش، وی یکی از مهمترین تروریست‌های تحت پیگرد بین‌المللی و چهره‌ای نزدیک به شورای مرکزی داعش و از نزدیک‌ترین افراد به «عبدالله قرداش» سرکرده فعلی داعش است. ابوآسیا، مسئولیت‌های امنیتی و مالی مهمی ازجمله معاونت ابوبکر البغدادی را بر عهده داشت و مسئولیت تشکیلات موسوم به دیوان بیت‌المال و معاونت والی دجله در داعش را برعهده داشت.

این تروریست داعشی متولد 1974 است که چهار فرزند دارد و در حالی که دارای همسر بود، از سه تن از بانوان ایزدی به عنوان کنیز سوءاستفاده کرده است.

وی در سال 2004 با ابومصعب الزرقاوی بیعت کرد. نیروهای آمریکایی او را در سال 2005 دستگیر و به زندان بوکا انتقال دادند. وی در سال 2010 آزاد شد. وی پس از رفتن به سوریه از سوی البغدادی به عنوان امیر «دیوان الرکاز» انتخاب شد و سپس به عنوان معاون دوم البغدادی و امیر بیت المال در گروه تروریستی داعش به جنایات خود ادامه داد. پس از هلاکت البغدادی نیز در پست مدیر کل ولایت شام و مدیر پرونده‌های اقتصادی و مالی داعش به کار خود ادامه داد.

  پربازدید ترین