• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فعالیت رادیوی اختصاصی بانوان در جوزجان متوقف شد

 فعالیت رادیوی اختصاصی بانوان در جوزجان متوقف شد

 مسئولان یک رادیوی محلی ویژه بانوان در جوزجان می‌گویند که بعد از تسط طالبان بر کشور و بدون حضور زنان، قادر به ادامه کار نبوده و پس از چهار سال، فعالیت‌شان متوقف شده است.

ذکرالله یزدانی، مسئول یک رادیوی محلی در جوزجان امروز یکشنبه، 25 میزان به آوا گفت: «رادیو دل‌ها» قبل از سقوط کشور به دست طالبان، 8 کارمند زن داشت که پس از تسط طالبان و محدودیت‌های وضع شده و عدم حضور زنان در محل کار، قادر به ادامه فعالیت نبودیم و به ناچار رادیو تعطیل شد.

به گفته‌ی او؛ کارمندان این رادیو در انتظار صدور طرزالعمل کار بانوان از سوی طالبان مانده‌اند اما با گوجود گذشت دو ماه از استقرار حکومت طالبان، هنوز این امر محقق نشده و از اجازه فعالیت زنان در بخش‌های رسانه‌ای خبری نیست.

یزدانی، مشکلات اقتصادی و کاهش تبلیغات را از دیگر عوامل توقف این رسانه‌ی محلی عنوان کرده و گفت: قرار بود با رویکردی تازه به همراه دوستان خبرنگار، کار این رسانه شنیداری را به پیش ببریم؛ اما بنا بر مشکلات اقتصادی و تحولات اخیر کشور، از فعالیت بازماندیم و آرزوها و تلاش‌های خود را به دل خاک سیاه سپردیم.

در همین حال احمد حسین احمدپور، رئیس اطلاعات و فرهنگ جوزجان نیز به آوا گفت که پس از تسلط طالبان بر کشور، از میان 13 رادیوی محلی، تنها 2 رادیو فعالیت دارند و متباقی آنها به همراه 4 تلویزیون و 3 نشریه از ادامه فعالیت بازمانده‌اند.

این در حالی است که پس از تسلط طالبان، 153 رسانه محلی و ولایتی در سراسر کشور از فعالیت بازمانده‌اند و صدها کارمند رسانه‌ای بیکار شده‌اند.

  پربازدید ترین