• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تهران چهارشنبه میزبان دومین نشست همسایگان افغانستان

تهران چهارشنبه میزبان دومین نشست همسایگان افغانستان

 دومین نشست کشورهای همسایه افغانستان روز چهارشنبه آینده در تهران و به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. موضوع این نشست، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و صلح و ثبات در کشور، عنوان شده است.

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل می گوید که دومین نشست کشورهای همسایه افغانستان+روسیه، روز چهارشنبه 5 عقرب در تهران و به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

سفارت ایران در کابل در توییترش گفته که دور نخست نشست همسایه افغانستان به صورت مجازی و به میزبانی پاکستان 17 سنبله برگزار شده بود.

در توییتر سفارت ایران در کابل گفته شده که دستور کار این اجلاس، ادامه مذاکرات و گفتگوها درباره آینده افغانستان خواهد بود.

این در حالیست که خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان چند روز قبل گفته بود که هنوز فرصت برای تصمیم‌گیری به‌منظور حضور در این نشست وجود دارد.

قابل ذکر نشست فرمت مسکو در مورد افغانستان نیز روز چهارشنبه گذشته در مسکو با حضور نمایند‌گان 10 کشور از جمله روسیه، چین، ایران و پاکستان برگزار شد.

واشنگتن در نشست روز چهارشنبه حضور نیافته بود.این کشور دلیل عدم حضور را «فنی» اعلام کرده بود اما اعلام کرد که در نشست‌های آینده ممکن است حضور یابد.

  پربازدید ترین