• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بازی دوگانه پاکستان؛ این کشور از افغانستان فقط برای امور ترانزیتی خود استفاده می کند

بازی دوگانه پاکستان؛ این کشور از افغانستان فقط برای امور ترانزیتی خود استفاده می کند

 عبدالسلام ضعیف یکی از مقامات پیشین طالبان می گوید که پاکستان می خواهد از افغانستان فقط برای امور ترانزیتی خود استفاده کند، در حالی که به افغانستان اجازه نمی دهد حق ترانزیت خود را عملی کند.

عبدالسلام ضعیف، یکی از اعضای پیشین طالبان درباره پروژه اعمار خط آهن ازبکستان- کابل- پیشاور گفت که در این رابطه پاکستان با افغانستان بازی دوگانه را پیش می برد.

به گفته ضعیف، پاکستان می خواهد از افغانستان صرف برای امور ترانزیتی خودش استفاده نماید، در حالی که در مقابل به افغانستان اجازه نمی دهد تا حق ترانزیت خود را عملی کند و در بدل استفاده از خاک افغانستان به وسیله واگن های خط آهن، عوایدش به دست بیاورد.

به گزارش اسپوتنیک؛ ضعیف در ادامه خاطرنشان ساخت که راه آهن در حال اعمار، باید از افغانستان به جای پیشاور، تا کراچی امتداد یابد. به نظر ضعیف این اقدام به افغانستان امکان می دهد تا از حق ترانزیت، به نفع خود عاید به دست آورد.

این در حالی است گذرگاهای چمن و بولدک تا هنوز بسته مانده است و باغداران می‌گویند که به علت بسته ماندن‌ مسیرهای بازرگانی میان افغانستان و پاکستان، یک بخش بزرگ از انار قندهار صادر نشده و فاسد گردیده است.

  پربازدید ترین