• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزیر دفاع تاجیکستان: وضعیت فاجعه باری در افغانستان در حال شکل گیری است

 وزیر دفاع تاجیکستان: وضعیت فاجعه باری در افغانستان در حال شکل گیری است

 وزیر دفاع تاجیکستان می گوید که به دلیل نبود یک دولت فراگیر و نقض سیستماتیک حقوق بشر در افغانستان، این کشور در آستانه یک فاجعه انسانی قرار گرفته که به تبدیل شدن افغانستان به کانون تروریسم کمک خواهد کرد.

مورنینگ اکسپرس گزارش داده که جنرال شیرعلی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان، عدم وجود یک دولت مشروع و فراگیر را یک مشکل بزرگ برای افغانستان دانسته است.

او گفته که به دلیل نبود مکانیسم های عملکرد قدرت دولتی و نقض سیستماتیک حقوق بشر، وضعیتی اسفناک در افغانستان در حال شکل گیری است.

به گفته وزیر دفاع تاجیکستان، این عوامل افغانستان را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده و به تبدیل بیشتر آن به کانون تروریسم بین المللی کمک می کند که تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات در منطقه است.

او اظهار داشت: "رویدادهای ماه های اخیر مربوط به خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از خاک افغانستان و ناتوانی نیروهای دولتی در کنترول مستقل کل قلمرو این کشور به افزایش فعالیت های تروریستی کمک کرده و منجر به تخریب کامل اوضاع نظامی-سیاسی این کشور شده است."

این در حالیست که پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز نسبت به قدرت گرفتن داعش در افغانستان هشدار داده بود.

بعد از خروج نظامیان خارجی از افغانستان، کشورها و سازمان های بین المللی نسبت به وقوع فاجعه انسانی در کشور هشدار دادند و می گویند که فقر باعث رشد تروریسم در افغانستان می شود.

  پربازدید ترین