• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

از این که دانش آموزان ما حاکمان فعلی افغانستان هستند، احساس غرور می کنیم

از این که دانش آموزان ما حاکمان فعلی افغانستان هستند، احساس غرور می کنیم

آموزگاران مدرسه حقانیه در پاکستان از پیروزی طالبان در افغانستان احساس پیروزی می‌کنند.

روزنامه‌ی نیویارک تایمز امریکا به نقل از مقام‌های مدرسه حقانیه در پاکستان گزارش داده است که آموزگاران این مدرسه از این‌که شاگرد‌های شان حاکمان فعلی افغانستان هستند، احساس غرور می‌کنند.

راشدالحق سامی، معاون مدرسه حقانیه در پاکستان روز (پنج‌شنبه، 4قوس) در گفت‌وگویی با نیویارک تایمز گفته است که از حضور شاگرد‌ان‌اش در منصب‌های بلند حکومت سرپرست طالبان افتخار می‌کنند.

مدیران مدرسه‌ی حقانیه در پاکستان تایید کرده‌اند که وزیران عدلیه و آب و برق، تعدادی از والی‌ها و فرمانده‌های نظامی و قاضی‌ها در افغانستان نیز از حوزه علمیه‌ی حقانیه فارغ شده‌اند.

معاون مدرسه حقانیه در این گفت‌وگو افزوده: «ما احساس غرور می‌کنیم که دانش‌آموزان ما در افغانستان ابتدا اتحاد جماهیر شوروی را شکست‌دادند و اکنون امریکا را بیرون کرده‌اند.»

او هم‌چنان در اشاره بر مسدود ماندن مکتب‌های دخترانه و حقوق زنان گفته است طالبان با ورودشان به کابل، ثابت کردند که مانند گذشته اشتباه نمی‌کنند.

مدرسه دارالعلوم حقانیه، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مدارس علمیه در پاکستان است که شماری زیادی از رهبران طالبان در این مدرسه درس خوانده‌اند و ساختمان این مدرسه نیز به کمک مالی دولت پاکستان ساخته شده است.

  پربازدید ترین