• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سناتوران جمهوری خواه امریکا به دلیل ورود افغان های بدون اسناد به این کشور، اعتراض کردند

سناتوران جمهوری خواه امریکا به دلیل ورود افغان های بدون اسناد به این کشور، اعتراض کردند

روزنامه واشنگتن اگزمینر گزارش داده‌است که جمهوری‌خواهان در مجلس سنای امریکا در یک یادداشتی گفته‌اند که حدود 75 درصد از افرادی که اجازه ورود به امریکا را یافتند، سند لازم چون ویزا، سند شهروندی و گرین‌کارت نداشته‌اند.

این سناتوران جمهوری‌خواه امریکا مدعی شده‌اند که تنها شمار کمی از مهاجران افغانستان که در روند تخلیه وارد امریکا شدند، معاینه و بررسی شده‌‌اند.

در گزارش این روزنامه آمده است که فرایند انتقال بخش بزرگ این افراد توسط وزارت دفاع صورت گرفته است که بررسی‌شان فراتر از یک تهیه فهرست عادی نبوده است.

اما مقامات این کشور گفته‌اند فرایند بازرسی دقیق و چند لایه‌ای توسط متخصصان اطلاعاتی اداره تحقیقات فدرال «FBI» و مرکز ملی ضد تروریسم «NCTC» بررسی شده است که این بررسی شامل نشان انگشت، عکس‌ها و داده‌ها مشخصات هر یک از افغان‌هایی می‌شود، که پیش از صدور مجوز برای سفر به ایالات متحده انجام شده است.

پس از سقوط نظام به‌دست طالبان و هرج و مرج در فرود‌گاه کابل، امریکا شماری از افغان‌های حاضر در فرود‌گاه را بدون داشتن کدام مدرک با اعتبار به این کشور انتقال داده است که باعث انتقاد تند برخی از سناتوران این کشور شده است.

  پربازدید ترین