• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

‏حکمتیار: حکومت ظالم و مستبد دوام نمی آورد

‏حکمتیار: حکومت ظالم و مستبد دوام نمی آورد

رهبر حزب اسلامی افغانستان می‌گوید که حکومت ظالم و مستبد دوام نمی‌آورد؛ در تاریخ ما گاه پسر پدر را کُشته، وقتی هم برادر برادر را کُشته، هنگامی هم شاگرد استاد را کُشته است.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان می‌گوید که شهروندان افغانستان به کمک روسیه برای برقراری صلح بلندمدت در کشورشان امیدوارند.

آقای حکمتیار در مصاحبه با تاس گفت: امیدواریم روسیه نقش مثبت و سازنده‌ای ایفا کند. حضور ناتو در افغانستان را نمی‌توان برای سیاست روسیه مطلوب خواند و جنگ در کشور ما تهدیدی برای روسیه، چین و دیگر بازیگران منطقه‌ای بود. جنگ تمام شد و تهدید از بین رفت".

حکمتیار می‌گوید: امیدوارم روسیه به برقراری صلح بلندمدت در افغانستان کمک کند و مسکو و کابل روابط خود را بر اساس دوستی و درک متقابل ایجاد کند.

پیش از این، رهبر حزب اسلامی افغانستان گفته بود که حکومت ظالم و مستبد در افغانستان دوام نمی‌آورد: "وی در خطابه نماز جمعه گفته است که در در تاریخ ما گاه پسر پدر را کُشته، وقتی هم برادر برادر را کُشته، هنگامی هم شاگرد استاد را کُشته. وی تاکید کرده که تنها حکومت‌هایی دوام می‌آورند که به رضایت مردم باشد و عدالت در آن تأمین باشد".

  پربازدید ترین