• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آزادی احوال شیعیان، خواسته ما از حکومت جدید است

آزادی احوال شیعیان، خواسته ما از حکومت جدید است

 رئیس شورای علمای شیعه افغانستان از تشکیل «کمیسیون ارتباطات» با طالبان به منظور احقاق حقوق شیعیان کشور خبر داد.

آیت‌الله «محمدهاشم صالحی» رئیس شورای علمای شیعه کشور در دیدار جمعی از اصحاب رسانه جمهوری اسلامی ایران گفت: «پس از ورود طالبان به کابل بیم آن می‌رفت که اتفاقات گذشته دوباره تکرار شود از این رو تدابیری اندیشیده شد. ما درخواست کرده بودیم که در تحولات جدید افغانستان شیعه نباید وارد جنگ شود».

وی افزود: «خروج آمریکا و ناتو از افغانستان برای مردم کشور نعمت بزرگی بود».

آیت‌الله صالحی خاطرنشان کرد: «پس از تحولات اخیر کشور با مشکلات زیادی از جمله مسائل اقتصادی مواجه شد و مردم اکنون با معضل بیکاری در فصل سرما و نبود امکانات مواجه هستند».

رییس شورای علمای شیعه کشور ادامه داد: «کمیسیونی به‌نام کمیسیون ارتباطات تشکیل شده و در آن از حکومت جدید خواسته‌ایم حقوق شیعیان که در قانون اساسی افغانستان آمده و آن به‌رسمیت شناختن شیعه و آزادی احوال شیعیان است و نیز تشکیل حکومت فراگیر رعایت و پیگیری شود».

وی با اشاره به حضور سیاستمداران شیعه در دولت قبلی گفت که طالبان باید حکومت فراگیر تشکیل دهند.

آیت‌الله صالحی تاکید کرد: «باید شیعیان خواسته و مطالبه واحدی از طالبان داشته باشند که شورای علمای شیعه افغانستان در صدد آن است».

آیت‌الله صالحی همچنین درباره تحصیل و اشتغال زنان گفت: جامعه شیعه از همان ابتدا در بخش آموزش، تحصیل و اشتغال زنان پیشتاز بوده و تا به امروز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

  پربازدید ترین