• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چین هشدار داد؛ اگر آمریکا المپیک زمستانی را تحریم کند، اقدام متقابل انجام می دهیم

چین هشدار داد؛ اگر آمریکا المپیک زمستانی را تحریم کند، اقدام متقابل انجام می دهیم

انتظار می‌رود به زودی ایالات متحده آمریکا رسمأ حضور در المپیک زمستانی 2022 پکن را تحریم کند.

ماه گذشته بود که خبر رسید پنگ شوای، قهرمان چینی سابق ویمبلدون ناپدید شده است؛ این تنیسور زن چینی مدعی شده بود که معاون سابق نخست وزیر چین به او تجاوز کرده است. پس از انتشار این خبر، پنگ شوای دیگر در انظار عمومی دیده نشد و تمام اخبار مربوط به این موضوع از فضای مجازی چین پاک شد.

در عین حال اتحادیه جهانی تنیس این اقدام دولت چین را محکوم کرد و در نظر دارد دیگر تورنمنت‌های مهم خود را در این کشور برگزار نکند.

همچنین به نقل از رسانه‌های امریکایی ایالات متحده قصد دارد تا المپیک زمستانی پکن که سال 2022 انجام می شود را به علت نقض حقوق بشر تحریم کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، سیاستمداران امریکایی به دنبال تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن 2022 هستند. انتظار می رود دولت جو بایدن این هفته رسمأ تحریم المپیک زمستانی پیش‌رو را اعلام کند.

در همین حال ژائو لی جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این موضوع گفته است که اگر ایالات متحده روی تحریم المپیک زمستانی پکن پافشاری کند، چین هم اقدامات متقابل را انجام خواهد داد.

علاوه بر ماجرای پنگ شوای، نسل کشی اقلیت مسلمان در چین نیز یکی دیگر از عواملی است که دولت امریکا تصمیم به تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی پکن گرفته است.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان همچنین مدعی شده که ایالات متحده با وجود تحریم مسابقات، از شرکت ورزشکارانش در این بازی‌ها جلوگیری نخواهد کرد.

  پربازدید ترین