• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چرا امام خمینی آمریکا را شیطان بزرگ نامید؟

چرا امام خمینی آمریکا را شیطان بزرگ نامید؟

در هر کشوری که آمریکا قدم می گذارد، تروریسم و نا امنی و غارت و تجاوز فزونی یافته، تمامی زیربناهای اقتصادی و نظامی آن کشور نابود شده و مردم آن کشور کشته و زخمی و مهاجر می شوند
در چنین روزی رهبر معنوی یک ملت بزرگ اسلامی چشم از جهان فروبست و عاشقان و دلباختگان خویش را تنها گذاشت.
روح الله موسوی خمینی پس از 11 سال رهبری خرمندانه ایران در شامگاه 13 جوزای 1368 وفات یافت.
راهنمایی های ارزشمند و راهگشای وی سرلوحه مبارزات قهرمانانه مسلمانان در دیگر نقاط جهان گردید تا آنجا که قدرت های استکباری تصمیم گرفتند روال نگرش استعماری خود را در لایه های بظاهر مترقی و روشنفکری پنهان نمایند.
در زمانی که امام خمینی آمریکا را شیطان بزرگ نامید، بسیاری از کشور ها و حتی مسلمانان جهان آمریکا را ناجی خود قلمداد کرده و حضور آمریکایی ها را در کشور خود، باعث رونق کسب و کار و پیشرفت های علمی شان می پنداشتند.
از جمله بسیاری در افغانستان که منتظر حضور غرب در کشور بوده و ترقی و پیشرفت خود را در گرو گوشه چشمی از جانب آمریکایی ها می دانستند.
اما امروز برای همه ملت های مسلمان و غیر مسلمان ثابت شده است که آمریکا شیطان بزرگ است و هرگز نمی شود به این شیطان بزرگ اعتماد کرد.
این روزها شاهد این هستیم، در هر کشوری که آمریکا قدم می گذارد، تروریسم و نا امنی و غارت و تجاوز فزونی یافته، تمامی زیربناهای اقتصادی و نظامی آن کشور نابود شده و مردم آن کشور کشته و زخمی و مهاجر می شوند.
معنی شیطان بزرگ این روزها تجسم عینی یافته و دیگر تمامی ملت ها می دانند که آمریکا واقعا شیطان بزرگ است.
از سوی دیگر رهبری خردمندانه امام خمینی نه تنها ملت ایران را نجات داد که این کشور را از حملات بیگانگان و نا امنی های داخلی حفظ نمود و بطور یقین می توان گفت امروز در منطقه تنها کشوری که امنیت دارد و مردم آن در رفاه و آرامش زندگی می کنند، ایران است.
بسیاری از مردم افغانستان حتی رهبران و دولتمردان ما آرزو دارند رهبر معنوی مانند امام خمینی داشتند تا می توانست آنان را از ورطه گردابی که در آن گیر مانده اند نجات دهد.
شاید همه مردم ایران قدر رهبری معنوی خود را ندانند اما دیگر امت های اسلامی و حتی غیر اسلامی که از نبود یک رهبر فرزانه و با تدبیر رنج می برند، این موضوع را بخوبی درک می کنند که داشتن یک رهبر معنوی مقتدر چقدر می تواند آنان برای رسیدن به یک زندگی آرام و امن کمک کند.

  پربازدید ترین