• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روزه ای که در آن تقوا و پرهیزگاری نباشد روزه نیست / امام خمینی (ره) مرد با تدبیر بود

روزه ای که در آن تقوا و پرهیزگاری نباشد روزه نیست / امام خمینی (ره) مرد با تدبیر بود

آقای شهرستانی در خطبه اولش گفت که انسان ها چه از حضرت آدم (ع)؛ عیسی پیامبر، ابراهیم خلیل الله و تا پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (ص) همه برای عبادت خداوند خلق شده اند.
وی تاکید کرد که باید انسان در کنارعبادت خدا، سایر دستورات الهی را بجا آورد طوریکه \"حضرت ابراهیم خلیل\" تمام امر خداوند را بجا آورد و خداوند متعال نیز گوسفندی برای وی فرستاد تا در راه خدا قربانی کند.
خطیب نماز جمعه غرب کابل افزود که همه ی پیامبران الهی از تقوا و پرهیزگاری والایی برخوردار بودند بخصوص حضرت عیسی مسیح پیامبر که در کودکی ادعایی پیامبری کرد و از سوی خداوند نیز به پیامبری مبعوث شد و به عبادت الهی پرداخت و در میان مردم تبلیغ گسترده ی را انجام داد.
آقای مصباح زاده در ادامه یاد آور شد و گفت که امروز اگر بیشتر جوانان مسلمان ما به دین عیسی مسیح رجوع می کنند و از عبادت الهی فرار می کنند، بدانند که در دین عیسی مسیح نیز عبادت وجود دارد، اما متاسفانه غربی ها این دین را به انحراف کشاندند.
وی در ادامه سخنان خود، مردم را به پرهیزگاری تشویق کرد و افزود که فلسفه روزه را قرآن به صراحت بیان می کند، روزه دار باید پرهیزگار و با تقوا باشد نه اینکه چند ساعتی گرسنه بماند و از شرایط روزه داری با خبر نباشد.
مصباح زاده افزود که در ماه مبارک رمضان حتا خواب کردن عبادت است چون انسان مهمان خداست به شرطی که خواب با اخلاص باشد.
وی از برخی مشکلات در میان مسلمانان در ماه مبارک رمضان نیز یاد کرد و افزود که برخی از افراد نا لایق به بهانه های مختلف به داکتران مراجعه می کند تا یک راه پیدا کند که روزه شان را افطار کنند به باور وی همچو انسان ها پست فطرت هستند.
او اضافه کرد که تنها روزه گرفتن به عبادت تمام نمی شود باید دست فقرا، تهی دستان و بیوه زنان را گرفت و به این ها کمک کرد، خمس و زکات داد اینها همه از شرایط روزه گرفتن و عبادت خداوند بزرگ است.
خطیب امام جمعه غرب کابل گفت: امروز متاسفانه در میان برخی از دانشجویان و استادان ما اخلاق اسلامی وجود ندارد و مردم از دین اسلام آگاهی کامل ندارند و باید تمام مردم بخصوص قشر تحصیل کرده ما از دین و اخلاق اسلامی با خبر باشند تا این همه مشکلات اخلاقی از جامعه افغانستان ریشه کن شود.
مصباح زاده افزود که امروز در جامعه اسلامی بخصوص افغانستان فحشا و بی حجابی غوغا می کند، برخی از دختران با مادران و پدران شان با حجابی راه می روند که در شان اسلام همچو بی حجابی نبوده و خانواده ها در قبال این بی حجابی در آخرت پاسخگو هستند.

راهکارهای امام خمینی (ره) تا امروز در جهان اسلام مطرح است
خطیب جمعه غرب کابل در خطبه دوم سیاسی و عبادی گفت که امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان به خواندن قرآن تاکید فراوانی داشت چون قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده و خواندن قرآن در این ماه از ثواب بزرگ الهی برخوردار است.
وی در ادامه گفت که امام خمینی (ره) در زمانش هزاران شاگرد تربیه کرد که در حاضر این شاگردان به درجه مجتهد قرار دارند و راه امام خمینی (ره) را تا امروز ادامه می دهند.
مصباح زاده امام خمینی را مرد پرکار و پرهیزگار خطاب کرد و گفت که خمینی بزرگ مدال های مختلف علمی و دینی در زمان حیاتش کسب کرد و این مدال ها از طریق تبلیغ و هجرت به دست آورد.
او گفت که امام خمینی (ره) در کشورهای مختلف هجرت کرد بخصوص در فرانسه یزیدیان زمان ایشان را فرستاد تا تبلیغات امام خمینی (ره) کاهش پیدا کند اما خمینی بزرگ حتا در همان فرانسه هم به تبلیغات خود پرداخت و دین اسلام را به مردم اروپا منتشر کرد.
وی امام خمینی رحمته الله علیه را مرد با تدبیر عنوان کرد و افزود که خمینی بزرگ مردان چون امام خامنه ای، رفسنجانی، بهشتی ها و هزاران انسان با تقوای دیگر را به جا مانده و امروز راه خمینی بوت شکن را ادامه می دهند.
او اضافه کرد که امروز شعارهای امام خمینی رحمته الله علیه نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی از ایشان بجا مانده و تا هنوز که هنوز است پیروان خمینی بزرگ این راه را ادامه داده است و مردم جمهوری اسلامی ایران تمام دنیا را با سلاح هسته ای شان به تکان آورده است.
مصباح زاده گفت امروز متاسفانه برخی از کشورهای بخصوص آل سعود به قرآن و دین اسلام عمل نمی کنند و سرزمین الهی را به دست یهود تسلیم کرده و یک کافر را به نام \" ترامپ\" به سرزمین الهی دعوت می کند و از این کافر پیروی می کنند.

  پربازدید ترین