• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ریاست اجرایی: انتقام خون شهدای میرزااولنگ به زودی گرفته می شود

ریاست اجرایی: انتقام خون شهدای میرزااولنگ به زودی گرفته می شود

معاون سخنگوی ریاست اجرایی از آمادگی کامل نیروهای امنیتی و دفاعی برای عملیات بازپس‌گیری منطقه میرزااولنگ خبر داده و تاکید کرده که نیروهای امنیتی انتقام خون شهدای میرزااولنگ را خواهند گرفت.
جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرایی امروز پنجشنبه (19 اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت که جنایت تروریستان طالب و داعش در منطقه میرزااولنگ بی‌پاسخ نخواهد ماند.
آقای فیصل با بیان این مطلب که آمادگی‌های کامل برای عملیات بازپس‌گیری منطقه میرزااولنگ و سرکوبی گروه‌های تروریستی گرفته شده است، تاکید نمود که انتقام خون بی‌گناهان به زودی گرفته می‌شود.
وی افزود که کمک های بشری به منطقه میرزااولنگ رسیده و تمرکز بیشتر بر رسیدگی به بیجا شدگان می‌شود.
معاون سخنگوی ریاست اجرایی از کشور پاکستان به عنوان پناه‌گاه امن تروریستان یاد نمود که بدون در نظرداشت فشارهای جامعه جهانی همچنان به حمایت از آنان می‌پردازد.
گفتنی است که طالبان روز شنبه (14 اسد) کنترول منطقه میرزااولنگ را به دست گرفتند. آنان پس از تصرف این منطقه دست به جنایات جنگی زده و دستکم 52 غیرنظامی به شمول زنان و کودکان را به شکل بی‌رحمانه ای به شهادت رساندند. طالبان همچنان ده‌ها غیرنظامی دیگر را به اسارت گرفتند.
پس از تصرف این منطقه به دست طالبان، انتقادها از حکومت مرکزی بالا گرفت. مقام‌های محلی سرپل گفتند که آنان پس از تهاجم گروهی طالبان بر این منطقه از حکومت مرکزی خواهان اعزام نیروهای کمکی شدند اما این خواسته آنان بی‌پاسخ ماند و نیروهای امنیتی پس از 48 ساعت مقاومت شدید شکست خوردند.
در همین حال روز گذشته والی سرپل در یک نشست خبری گفت که نیروهای تازه به رهبری مقام‌های ارشد امنیتی وارد این ولایت شده‌اند و به زودی عملیات بازپس‌گیری منطقه میرزااولنگ آغاز خواهد شد.

  پربازدید ترین