• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

استقبال وزارت مهاجرین از توقف روند اخراج اجباری مهاجرین از آلمان

 استقبال وزارت مهاجرین از توقف روند اخراج اجباری مهاجرین از آلمان

وزارت امور مهاجرین با استقبال از تصمیم اخیر آلمان در توقف روند اخراج اجباری پناهجویان از آن کشور، از تمامی کشورهای اروپایی خواسته تا همانند آلمان وضعیت کنونی افغانستان را مورد بررسی مجدد قرار دهند.
وزارت امور مهاجرین با انتشار خبرنامه‎ای گفته است: «چون شرایط افغانستان برای اخراج اجباری مهاجران مساعد نمی‎باشد، از تمامی کشورهای میزبان به ویژه کشورهای اروپایی درخواست می‎گردد که مانند دولت فدرال آلمان، وضعیت فعلی افغانستان را مورد بررسی مجدد قرار دهند.»
در نتیجه  ترغیب دولت افغانستان به خصوص وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان، دولت فدرال آلمان، وضعیت فعلی افغانستان را بخصوص پس از حمله انتحاری ماه «می» در نزدیکی سفارت آلمان در کابل، مورد بررسی مجدد قرار داده و تصمیم گرفته روند اخراج اجباری مهاجران را متوقف کند.
خبرنامه افزوده است که وزارت مهاجرین، در واکنش به تحصن پناهجویان افغان در مقابل پارلمان کشورسویدن، از دولت آن کشور تقاضا کرده‏ است که با در نظرداشت وضعیت امنیتی داخل افغانستان، درخواست پناهجویان افغان را مورد بازنگری قرار دهد.
بر بنیاد اطلاعات وزارت مهاجرین و عودت کنندگان، در طی سال 2015 میلادی 250 هزار افغان در 44 کشور جهان درخواست پناهندگی داده‎اند، که از جمله 150هزار تن آنان در آلمان اند.

  پربازدید ترین