• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

معاون دوم ریاست اجرایی: روند انحصارطلبی و تمامیت خواهی باید خاتمه یابد

معاون دوم ریاست اجرایی: روند انحصارطلبی و تمامیت خواهی باید خاتمه یابد

معاون دوم ریاست اجرایی تاکید کرده که اعتماد از دست رفته مردم افغانستان نسبت به حکومت وحدت ملى در صورتى باز ‌می‌گردد که روند انحصار طلبى وتمامیت‌خواهى خاتمه یافته و تلاش براى تک صدایى کردن افغانستان کنار گذاشته شود.
دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست اجرایی با نشرخبرنامه‌ای گفته است که حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی، عصر روز پنجشنبه (26 اسد) با فرانس مایکل ملبین سفیر و فرستاده اتحادیه اروپا در افغانستان، در اقامتگاه‌اش دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار سفیر اتحادیه اروپا به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه و توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی تاکید کرده است.
وی گفته:\" بر گزاری انتخابات پارلمانى شفاف و تکمیل پروسه توزیع شناسنامه‌های برقی باید انجام شود و برگزاری شفاف وقابل قبول انتخابات ریاست جمهورى آینده میتواند اعتماد جامعه جهانى را براى تعهد کمک به افغانستان بعد از چهار سال آینده جلب کند\".
در همین حال آقای محقق بیان داشته که اعتماد از دست رفته مردم افغانستان نسبت به حکومت وحدت ملى در صورتى باز می‌گردد که روند انحصار طلبى و تمامیت‌خواهى خاتمه یافته و تلاش براى تک صدایى کردن افغانستان کنار گذاشته شده ، پروسه مشارکت ملى و احترام گذاشتن به حقوق جهت‌هاى مختلف سیاسى و قومى آغاز ودر عمل تطبیق گردد .
وی اوضاع افغانستان را شکننده خوانده و گفته، نزاع بر سر بقاء یا حذف برخى مؤلفه‌هاى مهم حکومت وحدت ملى از صحنه سیاسى کشور بر اوضاع نا بسامان امنیتى تأثیرات ویرانگر و منفى گذاشته تا حدى که بسیارى از ولسوالى‌ها در ناامنى فرورفته و حتى در آستانه سقوط قرار گرفته‌اند که می‌شود آن را تغییر در رفتار حکومت جبران کرد.
گفتنی است که محمد اشرف غنی رییس جمهور بارها از سوی بسیاری از چهره‌های سیاسی، اعضای شورای ملی و حتی مقام‌های حکومتی متهم به انحصارطلبی و تکرویی شده است. به باور آنان این تکرویی‌ها زمینه افزایش ناامنی‌ها در کشور را فراهم ساخته است.
استاد عطامحمد نور والی بلخ، ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری و حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی نیز رییس جمهور را متهم به انحصارطلبی کرده و برای بیرون رفت از این وضعیت ائتلاف نجات افغانستان را ایجاد کرده اند.

  پربازدید ترین