• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمله لفظی شدید حکمتیار به رقبا؛ احمد شاه مسعود با آی اس آی پاکستان ارتباط داشت!!

حمله لفظی شدید حکمتیار به رقبا؛ احمد شاه مسعود با  آی اس آی پاکستان ارتباط داشت!!

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در تازه ترین اظهاراتش به احزاب رقیب خود به ویژه حزب جمعیت اسلامی افغانستان تاخته است.
آقای حکمیتار امروز در دیدار با شماری از باشندگان ولایت بدخشان گفت که احمد شاه مسعود زمانی به میدان شهر رفت و با طالبان تعهد سپرد که کابل از آنان است و به تعهدی که سپرده پایبند است.
آقای حکمتیار افزود: کسی از آمر مسعود پرسید که چطور به طالبان اعتبار می‌کنید، مسعود گفت رفیق های ما در آی‌اس‌ای اطمینان داده است که طالبان مزاحم آنان نمی شود.
رهبر حزب اسلامی از سایر احزاب انتقاد کرده و گفت: اگر رهبر حزب هزاره است، یک غیرهزاره در حزب اش نمی‌یابید، اگر رهبر ازبیک است، یک غیر ازبیک نمی‌یابید، اگر از پنجشیر است، تمام امتیازات به پنجشیری‌ها می‌رسد.
حکمتیار وزیر دفاع پیشین را نیز مورد انتقاد قرار داده و گفته است به خاطر آنکه وزیر دفاع از پنجشیر بود، تنها در پنجشیر 600 جنرال است، در کل اروپا 600 جنرال نیست، بل در افغانستان یک ولسوالی 600 جنرال دارد، حتا کلینر را جنرال ساختند.
حکمتیار تاکید کرده که رقبای حزب اسلامی با وجود حامیان خارجی شان اعتماد شان را از دست داده اند و قیمت ابرو، عزت، ایمان و تباهی أخرت شان تنها پول جمع کرده و قصر های مجلل ساخته، شیطان را خشنود و خدا را ناراضی کرده اند.
او گفته است که ائتلاف نجات سبب شده که جمعیت چندین پارچه شود و به زودی جمعیت اصلی اعلام می شود و احزابی چون وحدت و جنبش نیز به چندین گروه تقسیم شده است.
وی اضافه کرد که کاش این ائتلاف به خاطر اصلاح نظام می بود، بل به به باور آقای حکمتیار سه گروهی حاکم در شمال با تمام زور شان کمتر از سه هزار نفر را به جاده های مزار کشانیدن، چون اعتبار شان را از دست داده اند.
این در حالیست که حزب جمعیت اسلامی افغانستان پیشتر با نشر اعلامه ای از حزب اسلامی به رهبری انجینیر گلبدین حکمتیار نیز خواسته بود تا از کاربرد ادبیات کنایه آمیز به آدرس جمعیت اسلامی و مقاومت ملی که مخالف روح جمعی فضای سیاسی کشور است، فاصله گرفته شود.

  پربازدید ترین