• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کارت شناسایی اتباع خارجی هوشمند و قابل ردیابی می شوند

کارت شناسایی اتباع خارجی هوشمند و قابل ردیابی می شوند

«رضا منصوری» مدیرعامل شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران، از صدور کارت‌هایی جدید برای اتباع خارجی در ایران خبر داد و گفت: از جمله برنامه‌های چند ماه اخیر تولید و عرضه کارت شناسایی هوشمند برای اتباع خارجی است.
وی افزود: این کارت‌ها با ضریب امنیتی بالا به منظور سهولت در شناسایی، سازماندهی فعالیت‌های اتباع خارجی ، ایجاد رفاه برای این افراد تولید می‌شود.
شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران با همکاری اداره کل اتباع خارجی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده چند ماه پیش از فرارسیدن ماه محرم و ایام اربعین که تردد و رفت و آمد از مرزهای جنوبی شدت می‌گیرد،‌ ضریب امنیتی این کارت‌ها را نسبت به گذشته افزایش داده است.
وی ادامه داد:‌ با توجه به ناامنی‌هایی که گروهک‌های تروریستی داعش در خارج از مرزهای ایران و در کشورهای همسایه ایجاد کرده‌اند‌، کارت‌های اتباع غیرایرانی با درصد امنیتی بالاتری طراحی و صادر شده است که هم قابل ردیابی بوده و هم قابلیت کنترل از راه دور دارد،‌ این کارت‌ها به سنسورهای خاصی که در مراکز مختلف وجود دارد،‌ حساسیت داشته و شناسایی افراد با سهولت بیشتری صورت می‌گیرد.
منصوری تصریح کرد: از دو ماه پیش تعویض کارت‌های شناسایی کلیه افراد غیرایرانی که در ایران سکونت دارند‌، آغاز شده است و کارت‌های جدید با ضریب امنیتی بالا در حال توزیع است.با توجه به اهمیت و شرایط حضور اتباع خارجی مقیم ایران، لذا نیاز به کارت شناسایی با مولفه‌هایی در سطوح امنیتی بالا است. در این راستا مشخصات فردی به همراه مولفه‌هایی که غیرقابل جعل هستند، از جمله مهر امنیتی چاپ شده بر روی عکس و کارت، میکروتکست، انواع گیلوش، مولفه‌های نامرئی قابل رویت در زیر نور فلورسنت، المان‌های برجسته بر روی این کارت‌ها بکار برده شدند.
وی در گفتگو با تسنیم اظهار داشت:‌ این کارت‌ها تماسی و غیرتماسی توسط رمزخوان‌ها قابل کنترل است،‌ در مرزهای ورودی و خروجی کشور کارت‌ها از راه دور نیز قابل شناسایی هستند،‌ این کارت‌ها به بانک اطلاعاتی متصل است که مشخصات فردی چون مردمک چشم در آن ذخیره شده و این بانک اطلاعاتی به خوبی مشخص می‌کند که کارت جعلی است یا واقعی است.

  پربازدید ترین